Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

belichting photomerge

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• belichting photomerge

ik wil van een huis(witgeverfd) fotoos gaan maken.maar dit is een huis op een hoek van de straat waardoor ik het gehele huis niet op 1 foto kan krijgen.nu is mijn bedoeling de meerdere fotoos samen te voegen met photomerge.hoe kan ik mijn camera 400d,het beste instellen van belichting enz om dezelfde kleuren te behouden op alle fotoos zodat de ene niet donkerder of lichter is dan de andere.anders zijn er teveel kleurverschillen na het samenvoegen!
    thx

Re: belichting photomerge

Camera manueel zetten.Belichting helderste delen en donkerste delen meten en een gemiddeld hiervan maken.Sluitertijd manueel,diafragma manueel en autofocus uitzetten.Best op statief en beelden ongeveer 30% laten overlappen.En dan proberen met verschillende correcties als het eerste resultaat niet goed is.Photomerge heeft soms wel last van van belichtingsverschillen in de overgangen.
    Anders probeer eens autostitch.(www.autostitch.net)Heeft er veel minder last van.
    In theorie opletten met rotatieas van camera etc.Voor ideale beelden noodzakelijk,maar wel speciale kop op statief nodig.
    Ik heb anderzijds al opnames gemaakt zonder statief,waarbij ik mijn romp draai van links naar rechts,zonder voeten te verplaatsen,met alleen draaien
    in de lenden.Als de afstand tot onderwerp groot genoeg is,weinig te zien op de foto.Hangt er natuurlijk vanaf hoe lenig je nog bent.

Comment

Re: belichting photomerge

Witbalans leifst ook niet in Auto laten staan.
      T

Comment

Working...
      X