Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vuurwerk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vuurwerk

    Heeft er iemand wat tips voor het fotograferen van vuurwerk

  • #2
    Re: vuurwerk

    hier heb ik toch redelijk wat aan gehad.



    greetz,
    Jürgen
    Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

    Comment


    • #3
      Re: vuurwerk

      Een goede richtlijn voor het maken van vuurwerkfoto's vind je in de volgende link:

      Shooting fireworks with a digital camera (Olympus E-300 and E-500 in particular)


      Het is helemaal niet zo moeilijk om prachtige resultaten te halen.
      En veel fun om te doen.
      Vergeet vooral niet om zelf te genieten, enne... vergeet de champagne niet!

      Comment


      • #4
        Re: vuurwerk

        vuurwerk ter afsluiting van de kermisweek in Geraardsbergen album: http://www.fototime.com/inv/2B2E5B318D778B4 album: http://www.fototime.com/inv/2B2E5B318D778B4 enjoy


        deze heb ik gemaakt met statief
        manuele focus op oneindig
        M-stand F10 3à4 sec
        ISO200 (basisISO voor D70)
        af en toe foto es bekijken om te zien of er geen of teveel overbelichting is

        succes

        via mijn site www.hotshots.be (en dan klikken op albums) kan je enkele vuurwerkalbummekes zien
        Last edited by Dirtyharry71; 3 september 2007, 11:12.
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Re: vuurwerk

          Ik heb overlaatst het vuurwerk bij Hasselt Kermis gefotografeerd, omdat ik erna toch naar Slices moest gaan om daar te schieten, dacht ik van ik ga mijn camera boven halen en eens kijken wat het resultaat is. Ik schoot op een sluitertijd van 8-10 en iso 620-800. En soms met flits en soms ook zonder, ik heb wel een f2.8 objectief opstaan en daarom dat het focussen ook makkelijker ging, ik zou als u dit veel gaat doen gebruik maken van een statief want om de pijlen te volgen is het toch vrij handig. En zeker op voldoende afstand gaan staan zo dat je niet teveel moet gaan zoomen. hoop dat je er iets aan hebt.
          Canon 40D + 17-55mm IS USM f2.8 + BG E2n + 430Ex + Omnibounce + EW-83J + E1 + ST E2

          www.docgonzo.com

          Comment


          • #6
            Re: vuurwerk

            Oorspronkelijk geplaatst door M@M!ke Partyshooter Bekijk bericht
            Ik heb overlaatst het vuurwerk bij Hasselt Kermis gefotografeerd, omdat ik erna toch naar Slices moest gaan om daar te schieten, dacht ik van ik ga mijn camera boven halen en eens kijken wat het resultaat is. Ik schoot op een sluitertijd van 8-10 en iso 620-800. En soms met flits en soms ook zonder, ik heb wel een f2.8 objectief opstaan en daarom dat het focussen ook makkelijker ging, ik zou als u dit veel gaat doen gebruik maken van een statief want om de pijlen te volgen is het toch vrij handig. En zeker op voldoende afstand gaan staan zo dat je niet teveel moet gaan zoomen. hoop dat je er iets aan hebt.

            kan je eventueel eens een paar resultaten posten hier, ik zou wel graag eens een foto zien van vuurwerk met flits

            groetjes

            Alex
            Canon 300d ; bg-E1 ; kitlens ;canon 100mm 2.0 en 50 mm 1,8 II ; Metz 54 MZ-3

            Comment


            • #7
              Re: vuurwerk

              Zelf mis ik een beetje het nut van flitsen bij vuurwerkfotografie, je hebt namelijk ook de kans de vele rook te doen oplichten.
              wel kun je er iets anders mee doen:
              1 foto met flits + 1 foto met vuurwerk, maakt:

              Comment

              Working...
              X