Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vinger-oefeningske ;)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vinger-oefeningske ;)

Mijn bijdrage komt uit mijn andere hobby, karabijn- en pistoolschieten, en verloopt een beetje analoog met fotos maken
    Wat ik hiermee bedoel:
    Oefen om je wijsvinger afzonderlijk te bewegen!
    Als je (zoals bij de schuttersport) druk uitoefend met je wijsvinger, gaat je hele hand onbewust bewegen=>onscherp=>vuilbak. En dit wil je niet
    Probeer dus eerst je hand te ontspannen en met gestrekte vingers op de tafel, of in de lucht, de wijsvinger te plooien en te strekken.

Lijkt misschien een beetje onozel, maar als het in de schietsport een verschil maakt tussen een 8/9 of een schot in de roos, zal het bij fotokes schiete ook wat ten goede komen
    Groetjes,
    Lennert

Re: Vinger-oefeningske

*edit*
    En van de eerste keer gaat het niet lukken

Comment

Daar heb anders toch geen probleem mee

Comment

Bedankt Lennert, ik word ook wat ouder en dan is zo'n oefening ggggggoud waardddd.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Ik kan alleen maar beamen wat Lennert zegt. De trekker overhalen van een pistool/geweer is in grote mate hetzelfde als een foto "schieten". Het komt er op neer dat je met je andere vingers je body omklemt en dat die éne vinger volledig onafhankelijk moet kunnen werken. Het enige verschil zit hem misschien wel dat een trekker overhalen maar "kracht" vraagt. Een veel gebruikt gezegde, bij ons in de schietstand, bij slechte schutters, die de trekker te bruusk of te snel overhalen is, is "denk dat je een fotootje aan 't nemen bent, zachtjes persen". Door veel oefening op "zachtjes persen" kan je dat mettertijd dus ook snel.

Een truukje dat wij gebruiken om te leren hoe de trekker zacht over te halen, bij onze vroegere pistolen, met bolle loop, was een muntstuk op de loop leggen en dit moest blijven liggen wanneer de trekker overgehaald was. Misschien ook eens op de lens proberen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
            Het enige verschil zit hem misschien wel dat een trekker overhalen meer "kracht" vraagt.
            Daar ben ik niet zo zeker van..
            Maar idd, dan gaan je handspieren sterker samentrekken.
            Het truukje met de muntstuk; ik neem aan dat dit met lucht of .22 wordt gedaan? Anders moet je nogal wat kracht in je armen hebben
            Groetjes,
            lennert

Comment

Working...
            X