Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weer een huwelijksvraagske..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Weer een huwelijksvraagske..

Ik mag binnekort ook eens meeshooten met een fotograaf op het huwelijk van mijn schoonzus.
    Ik hoop dat ik het er goed vanaf breng, maar nog een vraagje op voorhand.
    Schiet ik op L of M? L=>10,1MP en M=>ong 5,5MP?
    Ik heb een 3,128Gb geheugen..
    Voordelen L: Grote foto, meer detail in zelfde crop, kan groot worden uitgeprint.
    Voordelen M: MEER fotos, dus minder kans op totale mislukking
    Aangezien ik maar als 'hulpfotograafje' meeschiet, kan ik me wel permiteren om wat foutjes te maken
    Mijn flits neem ik mee dus bewegingsonscherpte, iso, e.d., zullen mij minder komen lastigvallen..
    Groetjes,
    Lennert

Re: Weer een huwelijksvraagske..

Ik zou zeggen nog cf kaartje bijkopen en in RAW schieten daarmee is er nadien meer corectie mogelijk indien het nodig is
    Mvg. Renzowoef
    Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

Ik krijg raw niet geopend in cs2

Comment

Ik zie dat je ook een 400d hebt, zat er daar dan als software "digital photo professional" niet bij? Bij mij anders wel...
        Daarmee kan je toch ook raw verwerken.
        Mvg. Renzowoef
        Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

Zou goed kunne.. ik gebruik eigenlijk alleen maar cs2.. Dus witbalans verandere en dan omzette in jpeg, en dan PS? Moet ik eens proberen
          Maar ik moet eens op zoek naar een plugin voor PS, moet toch bestaan niet?
          Groetjes,
          Lennert

Comment

Plugins voor ps zijn er zeker ik heb ook cs2 en kan daarmee zonder problemen raw verwerken.
            (ik dacht dat raw plugin standaard in cs2 zat)
            Mvg. Renzowoef

Comment

Kun je me misschien dan een linkje geven waar ik die makkelijk vanaf haal
              En hoe ik zo iets installeer?
              Zó nen held ben ik niet in ps
              Alvast bedankt!
              Groetjes,
              Lennert

Comment

Deze kan je van de adobe site plukken. Instructies staan erbij: http://www.adobe.com/support/downloa...jsp?ftpID=3554

Camera Raw 3.6 update voor Photoshop CS2 op windows.
                Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Working...
                X