Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

580EX voor macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 580EX voor macro

    ik ga me een dezer dagen (normaal gezien) weer wat op macro toespitsen en mijn 100mm 2.8 macro herontdekken

    mijn vraag nu is, kan je via een off-camera hotshoe adapter een 580 EX nuttig gebruiken in macro-fotografie?

    ik heb momenteel absoluut geen geld om een ringflitser te kopen.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site


  • #2
    Re: 580EX voor macro

    Heb je een omnibounce op die 580EX zitten?

    Ik gebruik niet gemakkelijk een flitser voor macrofoto's, maar met de 580EX + omnibounce lukt het wel vrij goed. Dat is dan wel in combinatie met de Sigma150mm macro, met een kortere lens is het mogelijk dat je onderaan de foto schaduw krijgt van de lens (haal er in ieder geval de zonnekap af).

    Ik heb een ringflitser gehad, maar die heb ik weer verkocht omdat die bijna nooit uit de kast kwam.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: 580EX voor macro

      ik heb een omnibounce op de flits zitten ja...

      de EF 100mm 2.8 macro heeft geen zonnekap dus da's geen probleem.

      hoe kan de schaduw van de lens erop staan als de flits niet op de camera staat maar zich erlangs bevindt?
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: 580EX voor macro

        Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
        ik heb een omnibounce op de flits zitten ja...

        de EF 100mm 2.8 macro heeft geen zonnekap dus da's geen probleem.

        hoe kan de schaduw van de lens erop staan als de flits niet op de camera staat maar zich erlangs bevindt?
        Ik bedoel dat je eens moet proberen of het niet lukt met de flitser gewoon op de camera, zonder dat je die moet aansluiten met een kabeltje (in plaats van met een kabeltje te werken kan je de flitser ook draadloos aansturen, maar dan heb je een transmitter of een tweede flitser nodig).

        Als je met 1 flitser werkt, dan zal je altijd wel ergens schaduwen krijgen, eender langs welke kant je die zet. Maar met de omnibounce valt het meestal wel mee met de schaduwen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: 580EX voor macro

          kan wel eens proberen om de flitser op de camera te zetten...

          je kan de 580EX namelijk -7 graden (als ik me niet vergis) naar onder richten.
          met die omnibounce er dan nog op moet het lukken.

          2e flits of transmitter kan ik effe niet betalen momenteel dus vandaar vraag met kabeltje. Zal zien of ik het dees weekend eens kan proberen.

          Alvast bedankt Bart
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: 580EX voor macro

            Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
            kan wel eens proberen om de flitser op de camera te zetten...

            je kan de 580EX namelijk -7 graden (als ik me niet vergis) naar onder richten.
            met die omnibounce er dan nog op moet het lukken.

            2e flits of transmitter kan ik effe niet betalen momenteel dus vandaar vraag met kabeltje. Zal zien of ik het dees weekend eens kan proberen.

            Alvast bedankt Bart
            Met de omnibounce op de 580EX hoef je de flitser zelfs niet helemaal naar beneden te zetten.

            Maak gewoon een paar testfoto's van één of ander klein voorwerp, en dan zie je direkt wat de mogelijkheden zijn.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: 580EX voor macro

              Mijn Oplossing



              Ik ben hier tevreden over. Het is wel zo dat het onzettend moeilijk is(voor mij toch) om goede resultaten te krijgen op deze manier. Waarschijnlijk doe ik nog vanalles verkeerd. Kzal maar verder blijven oefenen
              Groetjes Steco

              Comment

              Working...
              X