hallo,
ik ga morgen-avond naar een vuurwerk in Lummen en uiteraard wil ik daar foto's van nemen... Ik heb nog geen foto's van vuurwerk genomen dus wil ik wat tips.
Ik heb de tip op http://www.belgiumdigital.com/tips/articleid/45 al gelezen maar wil toch even een opsomming maken als checklist zeg maar :
Mee te nemen :
Het statief uiteraard omdat er met uiterst trage sluitertijden gewerkt gaat worden. Om dezelfde reden de draadontspanner. 18-50 om zoveel mogelijk "lucht" op de foto te krijgen... 2gb omdat mijn camera zijn werk gaat hebben.
Instellingen :
Ik denk dat ik ga beginnen met sluitertijden van 3-5 seconden en nadien via bulb proberen om meerdere "knallers" op 1 foto te krijgen door een zwarte vel papier voor de lens te houden tussen 2 vuurpijlen in.
Dit alles werd me duidelijk dankzij die handige Tip die ik hoger geplaatst heb...
Een ding is me echter niet duidelijk : lichtmeting...
Welke kies ik het beste?
1 Meervoudig (gekoppeld aan alle AF punten)
2 Deelmeting (ca. 9% van zoeker)
3 Integraal met nadruk op het midden
Zijn er nog andere zaken die ik in acht moet nemen?
Ik vermoed ook dat ik maar best geen Ev opzet en die op 0 laat staan?
ik ga morgen-avond naar een vuurwerk in Lummen en uiteraard wil ik daar foto's van nemen... Ik heb nog geen foto's van vuurwerk genomen dus wil ik wat tips.
Ik heb de tip op http://www.belgiumdigital.com/tips/articleid/45 al gelezen maar wil toch even een opsomming maken als checklist zeg maar :
Mee te nemen :
- EOS 400D
- Sigma 18-50 f/2.8 EX
- RC-60e3 draadontspanner
- statief met balhoofd
- 1 lege Sandisk Ultra II 2gb kaart
Het statief uiteraard omdat er met uiterst trage sluitertijden gewerkt gaat worden. Om dezelfde reden de draadontspanner. 18-50 om zoveel mogelijk "lucht" op de foto te krijgen... 2gb omdat mijn camera zijn werk gaat hebben.
Instellingen :
- Av-modus
- f/8-f/11
- ISO 100 (max 200)
- Bulb (ofwel minimum 5sec)
- RAW kwaliteit
- manuele focus op oneindig
Ik denk dat ik ga beginnen met sluitertijden van 3-5 seconden en nadien via bulb proberen om meerdere "knallers" op 1 foto te krijgen door een zwarte vel papier voor de lens te houden tussen 2 vuurpijlen in.
Dit alles werd me duidelijk dankzij die handige Tip die ik hoger geplaatst heb...
Een ding is me echter niet duidelijk : lichtmeting...
Welke kies ik het beste?
1 Meervoudig (gekoppeld aan alle AF punten)
2 Deelmeting (ca. 9% van zoeker)
3 Integraal met nadruk op het midden
Zijn er nog andere zaken die ik in acht moet nemen?
Ik vermoed ook dat ik maar best geen Ev opzet en die op 0 laat staan?
Comment