Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Over de uitwerking van de tutorial: ongetwijfeld klasse
Inhoudelijk: wederom klasse
Toch heb ik er m'n bedenkingen bij.
bij een van m'n recentere shoots van Charming leverde ik 47 goede afgewerkte beelden af, telkens in 2 verschillende afwerkingen + daarbovenop nog eens 3 beelden enkel in kleur. Kortom, een hele pak goede en bruikbare beelden waar ze meer dan tevreden mee is en waar er op diverse fora hele goede comments op kwamen.
47 x 2 + 3 = 97 foto's.
Eerlijk gezegd zou ik het niet zien zitten om al die foto's door deze tutorial te moeten sleuren. Dan zou ik ongetwijfeld ofwel m'n werk, ofwel m'n bed, ofwel m'n resterende vrije tijd een hele poos moeten vermijden hebben.
Nee dus, voor mij niet die tutorial.
Dat een ander ze toepast, daar heb ik op het eerste zicht geen probleem mee. Er is echter wel iets waar ik het dan wél moeilijk mee heb. Een model contacteert me met interesse in een shoot met me. Ik bekijk haar portfolio en denk: waaauw, zo'n mooi model en zo'n uitstraling!! We plannen de shoot en we spreken af. Dan komt het: ik open m'n voordeur, moet 3 keer goed kijken en vervolgens vloek ik in mezelf en begin ik te denken: S**t, dat wordt weer een pak photoshopwerk extra om er iets uit te halen....
Ik voel me als het ware even erg bedrogen alsof ik een kat in een zak zou gekocht hebben....
Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De SmetBekijk bericht
Dat een ander ze toepast, daar heb ik op het eerste zicht geen probleem mee. Er is echter wel iets waar ik het dan wél moeilijk mee heb. Een model contacteert me met interesse in een shoot met me. Ik bekijk haar portfolio en denk: waaauw, zo'n mooi model en zo'n uitstraling!! We plannen de shoot en we spreken af. Dan komt het: ik open m'n voordeur, moet 3 keer goed kijken en vervolgens vloek ik in mezelf en begin ik te denken: S**t, dat wordt weer een pak photoshopwerk extra om er iets uit te halen....
Ik voel me als het ware even erg bedrogen alsof ik een kat in een zak zou gekocht hebben....
Mvg,
- ik stap de GB binnen met een pak honger, van plan om eens een lekker gerechtje te kopen.
- Na de verpakkingen van 2 rekken vol met kant-en-klare gerechten te hebben bekeken kies ik een doos met een hele mooie foto van het gerecht erop.
- Het ziet er echt lekker uit. Dus snel naar huis om het op te warmen.
- Doosje in de microgolf, tiiingggg, doosje uit de micro golf
- Ik doe het doosje open ... .... ...
... ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel he
--
trouwens. Toch nog ff een andere opmerking.
Mooi van je dat je 97 foto's aflevert. Vraag is hoeveel van die 97 foto's er nu werkelijk gebruikt en afgedrukt worden. Zelf ben ik voorstander om veel minder (5 à 10) foto's af te leveren maar er dan wel voor te zorgen dat die ook 100% inorde zijn (en dan wil ik niet perse zeggen dat jouw foto's niet oke waren, heb daar niet echt opgelet). En ja, daar kruipt dan net zoveel (of meer) tijd in dan in jouw 97 stuks.
--
en vervolgens. Jij werkt veel met een visagiste. Ofwel betaal jij ze, ofwel betaald het model ze ofwel doet de visa het gratis. Maar hoe dan ook is er een derde persoon die iets moet toevoegen aan de shoot.
Das niet voor iedereen altijd mogelijk. Die paar knepen in de [TUT] kunnen hier wel een oplossing voor geven.
--
en tenslotte. Zoals ik al zei is het niet de bedoeling om op elke foto al die bewerkignen te doen. Het kan ook zijn dat je er maar eentje of 2 van nodig hebt om je foto te verbeteren (klassieker is de ogen, das altijd de moeite om daar wat tijd in te steken). In principe is het nog altijd het beste om zo weinig mogelijk te moeten shoppen.
- ik stap de GB binnen met een pak honger, van plan om eens een lekker gerechtje te kopen.
- Na de verpakkingen van 2 rekken vol met kant-en-klare gerechten te hebben bekeken kies ik een doos met een hele mooie foto van het gerecht erop.
- Het ziet er echt lekker uit. Dus snel naar huis om het op te warmen.
- Doosje in de microgolf, tiiingggg, doosje uit de micro golf
- Ik doe het doosje open ... .... ...
... ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel he
Exact! Fantastische vergelijking. Eén verschil: al die kant-en-klaar-gerechten zien er in het echt noooooooit zo lekker uit als op de foto, modellen dikwijls wel
Mooi van je dat je 97 foto's aflevert. Vraag is hoeveel van die 97 foto's er nu werkelijk gebruikt en afgedrukt worden.
Akkoord, niemand zal alle foto's gebruiken, maar zeg nu zelf, als het aanbod groter is, dan hebben zowel de fotograaf als het model als de visagiste een ruimere keuze dan louter te moeten kiezen uit 5 à 10 foto's.
De visagiste zal bv heel andere foto's kiezen uit de reeks voor haar portfolio dan het model of de fotograaf.
Trouwens, ik lever niet altijd zoveel foto's af, als het een geruststelling kan zijn. De ene shoot werpt ook meer jongen dan de andere
en vervolgens. Jij werkt veel met een visagiste. Ofwel betaal jij ze, ofwel betaald het model ze ofwel doet de visa het gratis. Maar hoe dan ook is er een derde persoon die iets moet toevoegen aan de shoot.
Das niet voor iedereen altijd mogelijk. Die paar knepen in de [TUT] kunnen hier wel een oplossing voor geven.
Het is voor iedereen altijd evenveel mogelijk, desnoods met zelf de visagiste te betalen. Ik ben ook geen lottowinnaar maar een gewone arbeider zoals de meesten. En inderdaad, die paar knepen uit die tutorial zijn iedereen gegund! Maar langs de andere kant vraag ik me af hoeveel zin ze hebben als de basisfoto niet echt goed is... Maar zoals je bedoelt, de doelgroep die niet met een MUA werkt is nogal dikwijls de doelgroep die nog niet op het niveau werkt om beroep te doen op een visagist.
Allez ja, 't is eigenlijk een wat vicieuze cirkel, als je begrijpt wat ik bedoel...
en tenslotte. Zoals ik al zei is het niet de bedoeling om op elke foto al die bewerkignen te doen. Het kan ook zijn dat je er maar eentje of 2 van nodig hebt om je foto te verbeteren (klassieker is de ogen, das altijd de moeite om daar wat tijd in te steken). In principe is het nog altijd het beste om zo weinig mogelijk te moeten shoppen.
--
Wat ook niet mogelijk is zoals ik al dacht.
En wat ik in het rood markeerde is inderdaad dé beste raad die je eender welke fotograaf mee kan geven, maar vaak wordt er omgekeerd gefotografeerd. Er wordt lukraak wat foto's getrokken met de gedachte: ah, we zien wel wat we er achteraf mee doen in Photoshop, wat eigenlijk totaal verkeerd is. De opname moet de bereiding zijn, Photoshop enkele het peper en zout.
nu voel ik me werkelijk het schaamrood op de wangen krijgen, ...
Maar, als ik de link volg van de starten kom ik blijkbaar wel op die perush site, maar zie ik verder niets, ... is de tutorial mogelijk al weg gehaald of ...??? Ik krijg een wit scherm, met wat tekst op, maar allemaal in het Frans blijkbaar, links enkele links en daarnaast iets van 'liens .... ' (iets van sponsors ofzoiets).
nu voel ik me werkelijk het schaamrood op de wangen krijgen, ...
Maar, als ik de link volg van de starten kom ik blijkbaar wel op die perush site, maar zie ik verder niets, ... is de tutorial mogelijk al weg gehaald of ...??? Ik krijg een wit scherm, met wat tekst op, maar allemaal in het Frans blijkbaar, links enkele links en daarnaast iets van 'liens .... ' (iets van sponsors ofzoiets).
Iemand die me hier iets over kan laten weten?
Dank!
waarschijnlijk is de site offline gehaald, of is hij verhuist van domein.
ik heb het ook, ligt niet aan u.
mss eens de TS contacteren en vragen hoe of wat.
guido.g :
Uiteraard, dat is zo, maar voor ik zomaar zelf een nieuwe topic start over iets waar ik meer informatie zoek, probeer ik via de zoekfunctie op het forum eerst te bekijken of te achterhalen of er eventueel al bestaande topics zijn over dit onderwerp, ... dan zei ik ook niet meteen naar de startdatum van zo een topic, ... Anders krijg je mogelijk een reactie van, hier zijn al topics over of dit of dat, ... daarom. Mvg
Comment