Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe doe je zoiets (sequance)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hoe doe je zoiets (sequance)

Hallo iedereen,

hoe maak je nu een serieopname op één foto zoals het voorbeeld.
    De drie sprongen is een serie van één en dezelfde rider.
    De rider helemaal links is dan alweer iemand anders.

http://i15.tinypic.com/5zgyas8.jpg
    Groeten Sensor

Re: hoe doe je zoiets (sequance)

Je camera op één positie houden, drie foto's nemen, in Photoshop elke foto op een aparte layer zetten en dan delen die je niet nodig hebt wissen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Claes Bekijk bericht
      Je camera op één positie houden, drie foto's nemen, in Photoshop elke foto op een aparte layer zetten en dan delen die je niet nodig hebt wissen?

Is dit de juiste methode?? Ik kan het niet vragen aan de maker van de foto , een kennis van een kennis (omdat zij onbereikbaar is voor het ogenblik).
      Morgen en dit week-end zou ik ook windsurffoto's maken aan zee en dan wil ik er het fijne van weten.
      Mijn windsurffoto's http://remonpics.atspace.com/windsurf/frameset.html

groetjes Rémon
      Groeten Sensor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
        Is dit de juiste methode??
        Ja, zo heb ik het alleszins ook gedaan met deze grassboarder
        Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kartix Bekijk bericht
          Ja, zo heb ik het alleszins ook gedaan met deze grassboarder

Zet je dan je toestel op serieopname of beslis je zelf wanneer je afdrukt?
          Groeten Sensor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht

Zet je dan je toestel op serieopname of beslis je zelf wanneer je afdrukt?
            Heb eerst gekeken hoever die jonge gast van de schans neerkwam, hij was toch aan het oefenen, zodat ik zeker was dat hij binnen beeld bleef. Daarna camera op continu shot ingesteld , juiste moment afgewacht en blijven drukken.
            Bij de nabewerking was het wel opletten dat de schaduwen ook werden weergegeven.
            Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kartix Bekijk bericht
              Heb eerst gekeken hoever die jonge gast van de schans neerkwam, hij was toch aan het oefenen, zodat ik zeker was dat hij binnen beeld bleef. Daarna camera op continu shot ingesteld , juiste moment afgewacht en blijven drukken.
              Bij de nabewerking was het wel opletten dat de schaduwen ook werden weergegeven.
              Ja het moet natuurlijk allemaal in beeld blijven, bij windsurfers weet je niet precies wanneer ze afspringen en ze gaan nogal snel.
              Ook kwestie van geluk, net zoals bliksems fotograferen

Bedankt, ik ga het vanmiddag al oefenen
              Groeten Sensor

Comment

Als ik het goed begrijp komt er veel knip en plak werk bij kijken!?
                Ik denk dat ik de juiste werkwijze niet helemaal door heb, ben dan ook niet een bedreven PS'er.
                Groeten Sensor

Comment

Het getoonde voorbeeld lijkt me vrij simpel uit te voeren!
                  ik zou starten met het openen van het eerste beeld
                  dan het tweede beeld erover zetten en de overvloeimodi van het lagenpalet gebruiken, daarwat mee experimenteren tot je tevreden bent. Dan herhalen voor beeld drie en vier.

Als je bij de opame kan zorgen voor een vast standpunt op statief en de belichting vast zet door bijvoorbeeld manueel te werken zie in niet echt veel problemen om de opnames samen te voegen.

Wat experimenteren is er steeds bij, daar kan je niet omheen.

MVG, Jeff
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

let er wel op dat je geen twee sequencen dooreen haalt ( kijk maar naar de pet )

http://forum.belgiumdigital.com/show...ghlight=skaten
                    o/-<]: Don't Feed The Models!? www.jeroensimoens.net

Comment

• Plak alle fotos op verschillende lagen.

• Met het gommetje veeg je (bijna) alles uit behalve het onderwerp op 1 laag.

• Herhaal dat voor alle lagen behalve de onderste, deze laat je volledig zien.

Aangezien de foto's op statief zijn getrokken zouden alle pixels behalve het bewegende onderwerp op alle foto's identiek moeten zijn dus het steekt rond het onderwerp op geen pixel.

Save as... en uitpakken met je fotobewerking!
                      Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                      BE-Wommelgem
                      .: 20D & D700 :.

Comment

Working...
                      X