Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips gevraagd, flitsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips gevraagd, flitsen

    Ik ben gevraagd om fotos te nemen op mijn werk van de eerste communies !! Iets dat mij persoonlijk Totaal niet ligt. Maar wat sociaal verplicht zal ik met mijn goed hart dat doen Dit zijn jammergenoeg momenten die niet opnieuw kunnen gefotografeerd worden en waar alles snel moet gaan

    Het probleem is. De zaal is groot, (sportzaal) dus dat wil zeggen een hoog plafond. Er zal dus rechtstreeks moeten geflitst worden. Iets waar ik nog niet goed mee weg ben. Ik was van plan om alles op automatisch te doen, maar dan komt mijn zelfwaarde naar boven om toch mooie plaatjes af te leveren
    Dus ik zat te denken aan de flits rechtsreeks te gebruiken als invulflits ( de stops op BV 1/32 ??) pff, ik ben in die dingen jammergenoeg nog geen held !!

    Hebben jullie tips voor zo dingen of hoe ik best met mijn flits kan spelen ??
    Dit is mss een raare vraag, maar flitsen is iets waar nog moet aan gesleuted worden bij mij

    Alsvast bedank redende engels
    Groetjes Que Pasa

  • #2
    Re: Tips gevraagd, flitsen

    Als het je echt niet ligt, niet doen
    Indirect flitsen is altijd mooier, is het plafond (waarschijnlijk dus) te hoog dan moet je dus wel rechtstreeks. Gebruik dan misschien een bouncer op je flash.
    Probeer hogere iso en flits misschien ook eens een paar keer niet.
    Als ik het goed begrijp is het een soort bijeenkomst aprés communie voor je werk ? Daar veel artistiek uithalen zal niet makkelijk zijn vrees ik hé

    Grtz

    Comment


    • #3
      Re: Tips gevraagd, flitsen

      Laatst eerste keer een eerste communieviering gefotografeerd.
      De dag ervoor mee naar de oefenmis geweest en wat geprobeerd. Toch de meeste foto's gemaakt met een bouncecard met dit principe http://www.abetterbouncecard.com/
      Op momenten dat het snel moest gaan toch rechtstreeks (door diffuser) invul-geflitst met verminderde kracht.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment

      Working...
      X