Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

brandende gloeilamp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• brandende gloeilamp

Hello...

hoe een brandende gloeilamp te fotograferen (liefst zonder fitting) en deze later in een foto te plakken? De halo van het licht moet wel blijven bestaan.

Thnx.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Re: brandende gloeilamp

Hallo, ik denk dat je dan beter een niet brandende gloeilamp neemt en deze in een aparte layer op je uiteindelijk beeld plaatst, de lichtstralen maak je dan in PS en de gloeidraad ook.

Watch and Learn Photoshop has released another excellent tutorial. This time the tutorial shows how you can make a light bulb look like it's illumi
    Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

ik kan niet direct de link vinden, maar volgens mij stond er een paar maand geleden een how-to op strobist. Misschien de moeite om eens te bekijken...
      Meer foto's hier te vinden

Comment

Zoiets?

Ondergrond beetje uitvullen. Wit blad erover met 2 kleine gaatjes. Alleen niet aan de draden komen
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht

Zoiets?

Ondergrond beetje uitvullen. Wit blad erover met 2 kleine gaatjes. Alleen niet aan de draden komen
          ah... das een slimme constructie hahaha. ziet er goed uit.
          Nu alleen nog vrijmaken en dan mooi in een andere plaat plakken...hmmm..
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

Comment

TIP : zet er een dimmer op. zet deze bijna op de laagste waarde.

dan krijg je zoiets, ja sorry ik had hier enkel een vuile lamp bij de hand.

is dat wat je wil bekomen?
            Maar dan met een propere lamp
            Canon EOS 5D met 3KG glas
            https://reisforum.net

Comment

Ik had er nog een propere .
              Ook m.b.v. een dimmer gewerkt.

> foto gewist <
              Last edited by dg; 21 juli 2007, 23:57. Reden: foto gewist
              David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

allemaal goede tips Maar het gaat mij puur om de lamp en een halo er omheen.

Echter weet ik nu nog niet hoe ik hem proper in een andere foto moet plakken. Ik ga er wel vanuit dat beide foto's met een zelfde kleur achtergrond geschoten zijn uiteraard.
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Denk dat de halo best in PS gecreëerd wordt. Heb ooit een soortgelijke trucage moeten maken met een halogeenspot. De lichtbundel en de schaduwen heb ik gewoon in PS gemaakt. Je zit zowiezo met de moeilijkheid van die halo. Die kun je moeilijk uit de foto gaan selecteren, tenzij de achtergrond volledig egaal (liefst zwart) is. Dan detoureer je de lamp en gebruik je de halo in een % screen-modus zodat de onderliggende foto doorschijnt.

Zelfde kleur achtergrond ... Ja, ik denk nog steeds dat zwart het Best werkt.

Heb je anders een vb van hoe jij het ongeveer ziet?

Grts,
                  Jurgen

Comment

Als je een grijsfilter hebt is ook wel handig, is toch altijd iets aangenamer om tegen dat licht aan te kijken

Comment

In Photoshop is dit een relatief eenvoudige ingreep: vooreerst selecteer je uw reeds gefotografeerde lamp,
                      wat gezien uw staat van dienst, wel geen probleem zal opleveren.
                      Daarna voeg je een halo toe, wat hier reeds gezegd is.
                      De halo is trouwens niet altijd noodzakelijk, het hangt af van de sterkte van overbelichting.
                      Als je juist belicht, heb je in principe geen overbelichting (dus geen overstraling of halo).
                      Een beetje 'overstraling' geeft wel meer het effect van licht, onze ogen zijn er aan gewend (of net niet).

De echte problemen beginnen pas wanneer er voorwerpen in de directe omgeving van de lamp liggen,
                      want dan moet je daarop ook licht 'toveren'.

Voorbeeldfoto die ik gebruikt heb in animatie is van 'paly'

Comment

jeehh... deze had ik nog niet eens gezien. Gaaf gedaan en bedankt voor de tip!!
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

Comment

Mijn gestripte foto
                          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Working...
                          X