Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera-brooddoos voor motorrijders

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Camera-brooddoos voor motorrijders

Oorspronkelijk geplaatst door Valmo23 Bekijk bericht
    Maar zijn de sterke magneten van de tanktas niet schadelijk voor de elektronica van de camera?
    De trillingen zijn volgens mij een veel groter probleem dan de magneten.
    Maar als de camera stevig vast zit, dan zal die wel heel blijven.

Ik heb de camera (eerst een analoge EOS 1000F, later een compactje, en daarna een 300D) vroeger ook geregeld meegenomen in de tanktas, en dat gaf nooit problemen.
    Die analoge EOS had ik vroeger bijna altijd bij, die heeft zeker meer dan 100.000km in de tanktas of een van de koffers gezeten.

Laat de motor niet in de felle zon staan als er een camera in de tanktas of in een koffer steekt, want dan kan de temperatuur zeker te hoog oplopen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

ik heb gewoon een super grote topkoffer van givi waar mijn reportagetas net in past (alle, gespied met extra schuim van zo een kniemat dat ge gratis krijgt bij de brico/gamma/aveve of whatever, heb onder en rondom de fototas zo een 3cm schuim zitten, en na 3 jaar wekelijks op reportage te zitten met de moto is er geen enkele body of lens die er last van heeft. heb wel een givi koffer in koetswerkkleur (zilver) wat de opwarming mogelijks iets minder erg maakt, al denk ik dat die koffer op een zonnige dag toch heel warm wordt.. zou eens een ritje moeten maken met een mini-maxi thermometer in de tas om te weten waar de apparatuur aan bloot staat. in 't begin geprobeerd met de afdankertjes (D100, D200, en later met de werkpaarden: D2X, D3) 'k denk dat onze apparatuur tegen veel meer kan dan we soms denken. trouwens, wordt een koffer van een wagen minder warm als je je camera erin achterlaat?

FYI: op de website van camera-armor staat er een foto van iemand op ne crosmoto op parcours met en cameratas op de rug. dus denk ik dat mits je de nodige bescherming voorziet dat een camera heus wel tegen een stootje kan. (mogelijks niet met een plastic camera zoals een D40-D90 of een 300D-450D)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
        Kant en klare motortassen voor camera's heb ik nog niet tegen gekomen (gat in markt??), ...
        Die bestaan wel degelijk.

Ik rijd al jaren rond met een fototanktas van de firma Touratech (D) (www.touratech.de). Ik dacht dat www.wunderlich.de er ook één in zijn gamma heeft. In Duitsland zijn er meerder leveranciers van motortoebehoren die zo wel iets in hun gamma hebben.

Eerst had ik deze gemonteerd op de tank (zoals gebruikelijk voor een tanktas ), maar nu heb ik die op de plaats van de duozit gemonteerd.

De tanktas zelf is zeer goed en dik uitgevoerd, heeft een regenhoes en de nodige onderdelen om ze in te delen zoals een echte fototas. De montageplaat is ook extra dik. Mijn oude 300D heeft zo al heel wat kilometers afgelegd en werkt nog steeds prima.

Peter
        2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
        gspep.smugmug.com & steendorp.info

Comment

Zelfs voor een niet-motorrijder is dit een toffe en leerzame discussie !

Comment

Ik heb ook zoiets.
            De tas is eigenlijk een hele kleine tanktas.
            Wat schuim erin en op de duo zit geplaatst.
            Gaat prima....staat een beetje vreemd.

Niet naar de fotokwaliteit kijken

gr.ron.
            http://exhi-fotografie.nl

Comment

Handig maar jammer genoeg ben ik sinds begin deze week terug van een 2 weekse reis door de franse Alpen.
              Ik was ook al aan het zoeken naar een oplossing om toch maar het fototoestel te kunnen meenemen maar die mogelijkheid was er niet wegens te weinig plaats.
              Wij rijden met 2 op de motor en mijn madam thuislaten was blijkbaar geen optie

Uiteindelijk dan maar mijn compact digitaal toestel meegenomen

We gaan dit zeker onthouden voor de volgende keer.

Comment

Working...
              X