Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Buitenfoto's van bruidspaar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Buitenfoto's van bruidspaar

Hallo allemaal,

Graag jullie tips. Wanneer ik een buitenreportage maak van een bruidspaar (beiden in ecru gekleed) en de zon schijnt hoe ga ik dan het beste te werk.
    Wat neem ik bijv. mee, ook een reflectiescherm en kan iemand mij de exacte werking van zo'n scherm vertellen of een site met tips? Heb er nog nooit mee gewerkt, dus weet zelfs niet hoe ik het moet plaatsen t.o.v. het bruidspaar. Hoe gaat het invulflitsen in zijn werk? Heb zelf een 20d van Canon met een 420 EX flitser van Canon. Moet ik met een omnibounce werken? Wil voorkomen dat er veel slagschaduw in het gezicht is terug te vinden.. En nog een laatste vraagje, hoe houdt ik de luchten mooi blauw en niet wit..?

Re: Buitenfoto's van bruidspaar

hopelijk is dat koppel nu al op de hoogte van je fotografisch kunnen, en maken ze zich geen zorgen

trouwfotografie is "goed te doen" in sommige gevallen, en "een hel" in andere gevallen. Vaak is er dan net iets onverwachts, de zon zit "verkeerd" of "de schaduwen vallen slecht" of ... en dan moet je je hele technische bagage bovenhalen om te werken in de omstandigheden van het moment.

ik denk dat het een utopie is als je bv. volgende maand een trouwshoot hebt, dat je nu nog moet beginnen alle technieken te oefenen, assimileren, en toepassen zoals de omstandigheden op die dag (ipv de omstandigheden toen je oefende) zullen zijn. Je kan uiteraard een verdienstelijke poging doen om het "zo goed mogelijk" te doen.

Comment

Re: Buitenfoto's van bruidspaar

Zoals momentopname al aangeeft, hopelijk rekenen die mensen niet dat al je foto's top zullen zijn. Niet dat er aan jou kunnen en leervermogen getwijfelt wordt, maar het is niet altijd even simpel en als die mensen verwachten dat al je foto's top zullen zijn kan dit wel eens anders uitdraaien. Volg de raad die in je camera handleiding staat "Maak testopnamen en leer uw uitrusting kennen alvorens belangrijke gebeurtenissen te fotograferen" op.

Nu wat betreft het gebruik van een reflexie scherm, de zon is de hoofdlichtbron en door het zonlicht via je reflexiescherm op de donkere delen te laten reflecteren kan je donkere schaduwen oplichten. Het is dus vooral een zaak van kijken hoe het licht valt en door het scherm te verplaatsen de verandering waar te nemen. Een goudkleurig scherm geeft warmere huidtinten dan een zilverkleurig. Anders is het bij invulflitsen daar moet je beredeneren wat het licht van de flits gaat doen en hiermee rekening houden.
      Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Working...
      X