Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

richtprijs comunniefoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• richtprijs comunniefoto's

16 april mag ik foto's gaan maken van een comuniekantje....Waarschijnlijk worden de foto's binnen geknipt...het betreft foto's die ze gaan weggeven als kadootje voor de gasten....en enkele foto's voor de ouders en comuniekantje zelf...die worden waarschijnlijk in groter formaat afgedrukt. Maaaaaaar nu komt het wat is een schappelijke richtprijs voor foto's? Ze worden allemaal iets bewerkt, en de "kadofoto" moet een soort van colage worden...het ligt er aan hoeveel foto's ik moet maken maar iets van een prijs is mij wel gevraagd......Hou er rekening mee dat ik dus geen beroepsfotograaf ben en ik dus puur voor hobby doe.

Alles is welkom!!!!!
    Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Re: richtprijs comunniefoto's

Zo doe ik dat :

Sessie, 24 foto's al dan niet bewerkt en sommigen tot collage bewerkt, gepresenteerd in een squair fotoboekje (fotobuch.de) 100 euro voor de vrienden.

De discussie over prof en amateur, winst en verlies is hier al tot vervelens toe gevoerd, er onstond zelfs ruzie over...

Mijn "vrienden klanten" krijgen iets wat zij zelf niet kunnen (of willen) maken en ik krijg wat spaarcentjes want ik heb nog geen enkel VR objectief en dat kan toch niet zeker kan toch niet blijven Jupiler en rode wijn drinken tegen het bibberen hé

Comment

kan toch niet blijven Jupiler en rode wijn drinken tegen het bibberen hé
      Jamaar hela, dat kost ook geld hé!
      http://www.myricreaties.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
        Jamaar hela, dat kost ook geld hé!
        Awel voila, en aangezien het bier ook gaat opslagen zal ik mijn prijs ook maar aanpassen

Comment

Schat in wat je kosten zijn en vraag dan iets meer.
          Je zal bijvoorbeeld die kaartjes moeten afdrukken. Vraag dan bijvoorbeeld 50 cent per foto als het goede vrienden zijn. En 1 euro als het via via komt binnenwaaien.

Normaal kan jij die foto's wel afdrukken aan zo'n 15 cent per stuk. Hangt natuurlijk af van het aantal.
          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
            Zo doe ik dat :

Sessie, 24 foto's al dan niet bewerkt en sommigen tot collage bewerkt, gepresenteerd in een squair fotoboekje (fotobuch.de) 100 euro voor de vrienden.

De discussie over prof en amateur, winst en verlies is hier al tot vervelens toe gevoerd, er onstond zelfs ruzie over...

Mijn "vrienden klanten" krijgen iets wat zij zelf niet kunnen (of willen) maken en ik krijg wat spaarcentjes want ik heb nog geen enkel VR objectief en dat kan toch niet zeker kan toch niet blijven Jupiler en rode wijn drinken tegen het bibberen hé
            Dus 50 euro incl foto's is niet te veel dan?
            Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Ik denk het niet, je steekt er ook tijd in. Je moet je eventueel verplaatsen ...
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knofje3116 Bekijk bericht
                Dus 50 euro incl foto's is niet te veel dan?

Absoluut niet. Gedenk ook dat elek klik er eentje minder is hé
                Je hebt nu wel geen filmkosten, maar een geheugenkaartje kost ook geld. Batterijen voor flits zijn duur....

Comment

19 euro voor een kleurenreportage: 4 foto's in een kaftje en een vergroting 20x30cm

29 euro voor sephia: 4 foto's in een kaftje en een vergroting 20x30cm

Waar haal ik dit?:
                  Bij een sponsor van dit forum: http://www.studio73.be/content/studio73/site/6058
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                    19 euro voor een kleurenreportage: 4 foto's in een kaftje en een vergroting 20x30cm

Waar haal ik dit?:
                    Bij een sponsor van dit forum: http://www.studio73.be/content/studio73/site/6058

Ja maar 30 euro voor standaard productiewerk in verhouding tot 100 euro voor een origineel en kunstzinnig gepresenteerd iets .

Je moet je zelf ook respecteren, en iedereen weet dat digitaal ook materiaal én arbeidsintensief is hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht

Waar haal ik dit?:
                      ik huiver van dit soort aanbiedingen.

ben eens curieus hoe persoonlijk zo'n shoot is. Waarschijnlijk worden er verschillende communikantjes op dezelfde moment 'geprogrammeerd' en als dat persoontje dan een beetje stijf of harks is ... dan heb je stijve foto's imho.

Maar als low budget waarschijnlijk slecht te kloppen.
                      --
                      Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Voor 19 euro haal ik m'n fototoestel niet uit de rugzak, dan nog liever voor niks en dat ik er zelf nog wat plezier en voldoening aan heb.

Heb geen idee hoe hun reportages zijn en ga me daar ook niet over uitspreken voor ik er eentje gezien heb.
                        Last edited by paly; 4 april 2007, 11:32.
                        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

dank u allen!!! weet nu ongeveer wat ik mag vragen...

super

Comment

Moet het toch nog even kwijt: 19 en 29 euro daar is iedereen het over eens dat je er rijkelijk je broek aan scheurt en de kwaliteit zal idd in verhouding zijn. Zelfs 50 euro lijkt me krap om uit de kosten te raken. 100 euro komt denk ik al iets beter in de buurt van een realistische prijs... FWIW

Roeland
                            www.135mm.be
                            @135mm_leuven
                            info@135mm.be

Comment

Ik doe het als volgt:

Toevallig van de week ook foto's gemaakt van een communicant.
                              Ik vraag standaard 50 euro als ik niet te ver weg hoef.
                              Voor dat geld maak ik een serie foto's zoals de mensen het willen.
                              Ik ga de foto's in overleg bewerken, evt teksten of foto in foto enz.
                              Dan lever ik de foto's op cd af en kan men zelf naar hartelust af laten drukken.
                              Daarna is het mond op mond reclame van tevreden klanten.
                              Voorbeeldje bijgevoegd.
                              Ik heb er wel wat werk mee, maar het is tenslotte ook hobby he

Gr Kees

Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Working...
                              X