Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ik ben in de blokker om zo ne witten wasmand geweest (met wel wa gaten in). Dan thuis zitte sukkelen met die opstelling. Die lampen en al. En dan viel mijn oog op zo een wit (iets geelachtig) linnen schoenenrek. Perfect denk ik. Hier een voorbeeld van mijn eerste ministudiofoto :
Ik zal mss later eens een foto posten van de opstelling. De lampen bevinden zich onderaanvoor het onderwerp en net achter het onderwerp. Daardoor is de foto rechtsboven misschien wel wat te licht. Zoals hier al gezegd geweest is, ge moet wa spelen met die lampen e.
Erg bedankt voor deze tip. Vanochtend meteen naar
Ikea Amersfoort. Twee bouwlampen had ik nog liggen.
Nu kon ik mijn pas gekochte canon 30D testen met een 24-105/F4 lens.
Wat bleek. Een grijze vlek op al mijn fotoos ( stof op mijn sensor). Maar dit terzijde. Fotoos zijn te zien op http://www.enkelaar.com/joost
Zal deze opstelling nog vaak gaan gebruiken. Het liefst met een nog grotere bak.
Groeten Joost
canon 30D /canon 400D
canon ef 50mm1,8 type 1 / ef 17-40 f/4 L
canon 24-105/F4 L IS /canon 70-200/F2.8 L IS
er bestaan toch ook van die lampen met daglicht zijn die niet beter, niet alleen voor een ministudio maar ook voor een gewone shoot te doen of ben ik daar verkeerd in ,
heeft er iemand ervaring met zulke lampen. groetjes
Gehaald bij den brico achter den Delhaize in Geetbets ....Die van mij zijn 500Watt
Heeft er iemand ook tips waar je die bouwlampen in Nederland kan halen voor een knappe prijs....in de omgeving van Hoofddorp?
Bij de praxis kost de lamp los al 19,95 en de standaard kost ook zo iets.
Totaal dus bijna 40 euro per complete lamp met standaard....scheelt nog al veel geld met de complete lampen van RUPSELKOPKE
Mocht er iemand tips hebben.....
Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......
Nu bij blokker, enorme bakken te koop. Ik heb de opstelling nu in gebruik en ben enorm dankbaar voor de tip. Beregoede resultaten.
Nogmaals dank,
Ludwig
Nu bij blokker, enorme bakken te koop. Ik heb de opstelling nu in gebruik en ben enorm dankbaar voor de tip. Beregoede resultaten.
Nogmaals dank,
Ludwig
Hahaa...den blokker een nieuwe leverancier voor ons fotomateriaal!
Ik ga morgen direct eens kijken.
Bedankt voor uw tip Ludwig
Erg goed gevonden.
Ik vraag me af; werkt een diaprojector ook?
Zet het ding aan de ene kant, en hang een spiegel aan de andere kant om daar ook licht te krijgen. Het zal wel wat minder licht opleveren dan 1000watt, maar toch...
Nu nog een EF 180mm f/3,5L macro-objectief kopen en dan kan ik beginnen. (we hadden het toch over low budget )
Comment