Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwarte achtergond

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zwarte achtergond

Komt weer zo'n vraag die mogelijk al 10.000 keer voorbij is gekomen. Ik zelf een minstudio gemaakt, zou er een mogelijkheid zijn om er een pikzwarte achtergond in te maken? Zo een waar je bloemen e.d met een zwarte achtergrond in maakt?
    Let er wel op dat ik er twee bouwlampen van elk 500 watt op heb staan. Zo niet is er dan een andere mogelijkheis om zo'n achtergond te maken.???
    Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Re: Zwarte achtergond

Eerst en vooral: ik heb geen studio ervaring maar ik heb al een paar keer een zwarte fleece plaid gebruikt en dat gaat wel. Maar nog niet in combinatie met zoveel watts aan licht. Maar zo een plaid kost niet zo veel, ik heb de mijne in Ikea gevonden. Voor die paar keer dat ik dat gebruik voldoet dat echt wel!
    Bitbreker
    Nikon D90
    http://www.hanscapiau.net

Comment

Wanneer je een zwarte stof of zwart papier gebruikt, maar dat even sterk belicht als je onderwerp, dan zal dat nooit helemaal zwart zijn, of het contrast met je onderwerp moet al heel groot zijn.

De truuk is flitsen – met bouwlampen ben ik er nog niet in geslaagd. Door te flitsen kan je je onderwerp veel feller belichten. Onderstaande foto is hier gewoon in de living genomen met de gewone verlichting aan (het was dus absoluut niet donker), maar bovendien een flits links van de bloemen.

Met bouwlampen zal je er voor moeten zorgen dat de achtergrond zich zo ver mogelijk weg in de donkerte bevindt, al kan ik me voorstellen dat dat al moetlijk wordt met 2 x 500 watt lampen.

Het lukt vaak nog het best 's nachts buiten, in de tuin ofzo.
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

oookeej. Kan er een keer gaan zitten....buiten
        moet gezien mijn werk wel mogelijk zijn

zal het zeker proberen.
        Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Een zwarte achtergrond is idd het best te verkrijgen met een slave-flash met de achtergond zo ver mogelijk van je onderwerp, deze foto is genomen toen het begon te schemeren, rond 19u met een metz 34 cs2digital op de grond achter de bloemen geplaatst, maar kan evengoed links,rechts, boven...geplaatst worden. Met je interne flitser kan je natuurlijk ook gewoon op1/500ste flitsen, maar je achtergrond moet wat verder zijn.
          Sluitertijd was 1/500s (max. syncX).

Greets, Maxim
          UPDATED http://smax-photo.magix.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
            Wanneer je een zwarte stof of zwart papier gebruikt, maar dat even sterk belicht als je onderwerp, dan zal dat nooit helemaal zwart zijn, of het contrast met je onderwerp moet al heel groot zijn.

De truuk is flitsen – met bouwlampen ben ik er nog niet in geslaagd. Door te flitsen kan je je onderwerp veel feller belichten. Onderstaande foto is hier gewoon in de living genomen met de gewone verlichting aan (het was dus absoluut niet donker), maar bovendien een flits links van de bloemen.

Met bouwlampen zal je er voor moeten zorgen dat de achtergrond zich zo ver mogelijk weg in de donkerte bevindt, al kan ik me voorstellen dat dat al moetlijk wordt met 2 x 500 watt lampen.

Het lukt vaak nog het best 's nachts buiten, in de tuin ofzo.
            Normaal lukt het ook door het licht van je achtergrond af te schermen, m.a.w. twee stukjes karton zo plaatsen dat je lampen niet (of veel minder) op je achtergrond schijnen. Als ik me niet vergis, noemt met dit stukje karton (of ander materiaal) een "flag" in het Engels. (Nuttig om op te zoeken, net zoals "table top" veel nuttige info geeft)

mvg

Alain

Comment

Working...
            X