Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Communiefoto's laten printen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Communiefoto's laten printen?

Hallo allemaal,

Iemand in de familie heeft me gevraagd communiefoto's te maken.
    Ik weet dat je deze digitaal kan laten afprinten. Nu vraag ik me af waar ik dit best laat doen. Liefst zou ik deze hebben op papier waar achteraan niets opstaat. soms staat daar de naam van het jpg bestand op. Vind dit niet echt mooi voor een communiekaartje.

Welke services kunnen jullie me aanraden?
    Vroeger heb ik nog eens photoways gebruikt (fr)

Alvast bedankt.

ps. wat reken ik zo per kaartje kwa prijs?

Re: Communiefoto's laten printen?

Ik heb dit reeds enkele keren laten doen bij pixbook. En ben best tevreden van de kwaliteit. De software van hun site downloaden... en editeren maar!
    Zelf kies ik gewoonlijk voor een formaat van (ik dacht) 90 x 180 mm. dan blijft er genoeg plaats om nog een passende tekst te voorzien.
    Prijzen en verdere info vind je op hun site.

Succes!
    https://waltertalboom.be-
    Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

bedankt,

ik lees ook dat veel mensen problemen hebben indien ze met een kader werken.
      Mensen die hier ervaring mee hebben.

Gr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust Bekijk bericht
        bedankt,

Gr
        Als een foto wordt afgedrukt, dan verlies je aan alle kanten een klein beetje om te voorkomen dat er ergens een randje wit is.

Ik heb vorig jaar communiefoto's laten afdrukken met een wit randje, en dan staat het kader er ook zeker op.
        Die (bewerkte) foto's heb ik op 10x15cm laten afdrukken bij www.24h-digitalphoto.com .

Dat er op de achterkant een bestandsnummer of datum staat, daarover heb ik niemand horen klagen, het is de voorkant die belangrijk is, als je ervoor zorgt dat die goed genoeg is, dan draait niemand dat kaartje om (misschien wel, maar dan om te zien of de naam en adres van de fotograaf er opstaat ).

Je kan de foto's natuurlijk ook allemaal op een passe-partout kleven, dan ziet alles er nog wat professioneler uit (en dan ziet niemand de achterkant).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Als je je stoort aan de bestandsnaam achteraan op de foto, zorg dan voor een mooie bestandsnaam, bv de naam van het communicantje en de datum van de plechtigheid.

Comment

Heb net ook communie foto's bij colormailer laten drukken, 100stuks.
            Zijn ook bedruk met een datum maar wat meer opvalt is de print van "Royal Kodak paper" maar zoals hier al vermeld stond, het is de voorkant die moet aanslaan .
            De bewerkte foto's heb ik ook op 10x15cm laten afdrukken, en de andere gewoon op digitaal formaat, heb ondertussen al zo veel communiekaart formaten gezien dat dit ook niet meer opvalt.
            De kaartjes die ik met een kader voorzien had staan ook niet in het midden v/d foto...maar dat had ik ook al verwacht.
            Blijf gewoon wat v/d kant af voor je tekst.
            Kleuren zijn wel perfect zoals ik gehoopt had.
            Prijs viel ook mee, had 20 kaartjes gratis.
            met deze promotie code: CM032007 (zijn dan de verzendings kosten)
            Canon Powershot G3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust Bekijk bericht
              bedankt,

Gr
              Hallo, ik werk in een fotolabo dus kan ik je misschien wat nuttige info geven.

Als je met een kader werkt kan je idd problemen hebben omdat de machine die de fotos afdrukt een spilover heeft van minstens een mm om verschil in de positie van het papier op te vangen.
              Maar er is meer want de fotos worden achter alkaar gezet op een rol en moeten dus van mekaar gesneden worden, deze machine gaat zo snel dat ze niet erg accuraat is, hierdoor wordt er voor de zekerheid wat meer afgesneden waardoor je aan de zijkanten nog een paar mm extra kan verliezen.
              De regel hier is dat je minstens 3mm van de kant moet blijven met teksten en andere belangrijke dingen die zeker op de foto moeten staan.

Wat de druk op de achterkant betreft is deze bij mijn weten in geen enkel labo weg te laten. De hoofdreden hiervoor is dat deze druk gebruikt wordt om de fotos te identificeren en terug aan de klant te kopppelen moesten ze zoek geraken.

Wat wel kan zonder druk op de achterkant is als je de voorgemaakte communie kaartjes gebruikt maar hier ben je dan beperkt in ontwerp uiteraard.
              President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

Comment

Working...
              X