Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen op trouwfeest.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotograferen op trouwfeest.

Hallo,

Ik ben gevraagd eind deze week foto's te maken op een trouwfeest. Ik heb zopas ook een doopfeest gedaan, dus ik weet nu ondertussen welk materiaal je nodig hebt in een kerk.

Kunnen jullie me enkele tips geven i.v.m. inhoud van de foto's, en rol van de fotograaf in de kerk?

Albus
    No Surprise.

Re: Fotograferen op trouwfeest.

Oorspronkelijk geplaatst door Albus Bekijk bericht
    Hallo,

Ik ben gevraagd eind deze week foto's te maken op een trouwfeest. Ik heb zopas ook een doopfeest gedaan, dus ik weet nu ondertussen welk materiaal je nodig hebt in een kerk.

Kunnen jullie me enkele tips geven i.v.m. inhoud van de foto's, en rol van de fotograaf in de kerk?

Albus
    ...ennehh, dat moet je nú al weten. Je kunt maar op tijd voorbereid zijn hè
    Geef even aan of je DE FOTOGRAAF bent of een van de... Is me niet helemaal duidelijk. Gr, Paul
    M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Gaat er op sommige momenten hectisch aan toe en dan moet je opletten.
      Eerste keer huwelijk? In je eentje?
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Eerste keer. Alleen. Maar ik ervan ovetuigda dat als jullie me goed tips kunnen geven het niet zal mislukken.
        No Surprise.

Comment

in het kort even;
          1) je bent héél belangrijk die dag.
          2) je bent helemáál niet dé belangrijkste die dag
          3) bewaar de rust en ga niet als een dolle "aanwezig" zijn.
          4) buiten het bruidspaar om zal je het meeste opvallen zorg dan ook dat je niet de storende factor wordt. Ben geen "sportfotograaf".
          5) ga niet expirimenteren met je gerief.
          6) lees het kerkboekje door, zo voorkom je dat je iets mist en ben je op de juiste momenten voorbereid (juiste gerief, instellingen)
          7) op rustige momenten omdraaien en de "vrienden en familie kiekenen evt details (handen bruid/bruidegom etc)
          8) blijf zoveel mogelijk van het altaarplateau.
          9) indien lichtsterke lenzen, zo min mogelijk flitsen (vergeet geen statief)
          10) niet zeker van je belichting mbt bewegingingsonscherpte toch flitsen
          11) maak op een rustig moment een test "flitsfoto" en onthoudt die instelling
          voor het moment van ringen/kussen
          12) zorg dat je op tijd de kerk uit bent (zingend hoeft niet ) zodat je het uitlopen van de kerk goed kunt voorbereiden.
          Kan nog wel even doorgaan maar er moet hier ook centjes verdient worden Succes ermee Gr, Paul
          M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Danku. Daar kan ik al heel wat mee doen.
            No Surprise.

Comment

Ik zal nog even aanvullen:

1) Vraag aan de pastoor wat kan en niet kan.
              2) Vraag aan de pastoor om het deurtje open te doen zodat jij van boven enkele foto's kan maken.
              3) Wees zo onopvallend mogelijk.
              4) hou u klaar bij het buitenkomen van het koppel, niet alleen om foto's te maken maar ook om de mensen weg te duwen die voor u komen staan.
              5) Wees niet bang om het initiatief te nemen om enkele groepsfoto's te nemen van de familie. Denk er aan, beter een "geef acht" foto dan geen groepsfoto !
              6) parkeer uw wagen zodanig dat zatte nokel fons zijn wagen niet voor die van u kan zetten ( niet alleen tijdens de kerkdienst ).
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
                in het kort even;
                1) je bent héél belangrijk die dag.
                2) je bent helemáál niet dé belangrijkste die dag
                3) bewaar de rust en ga niet als een dolle "aanwezig" zijn.
                4) buiten het bruidspaar om zal je het meeste opvallen zorg dan ook dat je niet de storende factor wordt. Ben geen "sportfotograaf".
                5) ga niet expirimenteren met je gerief.
                6) lees het kerkboekje door, zo voorkom je dat je iets mist en ben je op de juiste momenten voorbereid (juiste gerief, instellingen)
                7) op rustige momenten omdraaien en de "vrienden en familie kiekenen evt details (handen bruid/bruidegom etc)
                8) blijf zoveel mogelijk van het altaarplateau.
                9) indien lichtsterke lenzen, zo min mogelijk flitsen (vergeet geen statief)
                10) niet zeker van je belichting mbt bewegingingsonscherpte toch flitsen
                11) maak op een rustig moment een test "flitsfoto" en onthoudt die instelling
                voor het moment van ringen/kussen
                12) zorg dat je op tijd de kerk uit bent (zingend hoeft niet ) zodat je het uitlopen van de kerk goed kunt voorbereiden.
                Kan nog wel even doorgaan maar er moet hier ook centjes verdient worden Succes ermee Gr, Paul
                Goeie tips

Een verkenning van de kerk kwa lichtinval kan geen kwaad. Ga ook niet tussen het koppel en het kruisbeeld dat daar omhoog hangt staan. Heb ik ooit eens voor naar mijn oren gekregen via de micro van de pastoor. Ik was zo geconcentreerd dat ik het zelfs niet hoorde. Ik probeer altijd zo onopvallend mogelijk te zijn, ga nergen opstaan, vraag het koppel geen gekke dingen, maar toch van die gewoonte wist ik niets af Nu gebeurde dat maar één keer hoor

Comment

It's all in here:

http://johnlind.tripod.com/wedding/

Enjoy!
                  My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

en dna op de receptie en op het avondfeest ? wanneer fotografeer je dan best en wanneer niet ?tijdens eten bvb ?

Maak je gewoon de hele avond door foto's ?
                    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Niet tijdens het eten, dat vinden de meeste mensen niet fijn, tussendoor wel.
                      Het geserveerde gerecht

Comment

Tijdens het avondfeest fotografeer je best niet tijdens het eten. Dat is niet echt flaterend voor de mensen die je vastlegt.
                        Als je tijd en goesting hebt kun je bijvoorbeeld wel sfeeropnames maken van het eten zelf. Ik heb dat nog gedaan: gewoon eens naar de keuken gaan en vragen of ze je willen laten weten wanneer een nieuw gerecht opgediend wordt... en dan rustig een minuutje of twee je ding doen in de keuken voor de schotel naar buiten gaan. Een paar close-ups of macro's... héél leuk om variatie te creëren in het trouwalbum.
                        Tijdens het feest zelf mag je natuurlijk de openingsdans niet missen!
                        Afhankelijk van welk soort foto's het koppel wil kun je experimenteren met lange sluitertijden gecombineerd met flitsen op het tweede gordijn ('rear'). Dit geeft leuke, sfeervolle dynamische beelden van de dansvloer.
                        Bespreek wel op voorhand met het koppel of ze van dergelijke beelden houden, want niet iedereen is daar fan van! (spreek uit ervaring )

Succes!
                        Nikon F80 te koop...
                        Volledige doka-uitrusting te koop...
                        http://dimitri-ferrest.skynetblogs.be

Comment

Nog twee tips (uit ervaring ).
                          - gebruik manuele witbalans
                          - als je foto's maakt van mensen die elkaar begroeten, druk dan niet af net op het moment dat ze elkaar kussen - geeft wreed rare koppen .
                          - neem genoeg geheugenkaartjes en batterijen mee om alles te doen + een backup body en liefst ook flits (evt. lenen of zo)
                          Kris

Comment

Working...
                          X