Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe instellen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe instellen?

Hallo, bezit juist een Fuji S9600, met gewone foto's nemen heb ik geen probleem, toestel werkt meer dan behoorlijk.
    Nu wil ik bekomen dat mijn onderwerp scherp afgebeeld staat en de achtergrond wazig ( onscherp )
    Heb al verschillende diafragma's ( vooral grote opening ) en sluitertijden geprobeert, maar niets lukt mij, is wel een handleiding bij maar niet zo uitgebreidt.
    Graag goede uitleg verstaanbaar voor een beginner !!!
    Roger31

Re: Hoe instellen?

Welke lens? En probeer eens de a/v stand en met een klein diagfragma f2/8 beginnen, toestel op een statief, en diagfragma steeds groter zetten.

veel succes
    groetjes Knofje3116
    Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

@Knofje,

Fuji S9600 is een 'bridge' toestel met vaste lens...
      Sony A100 - Tamron 28-200mm AF ASPHERICAL XR - DT 3.5-5.6/18-70

Comment

ow oke.
        dan zou ik het verder ook niet weten, begin eers zelf net.......
        Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knofje3116 Bekijk bericht
          Welke lens? En probeer eens de a/v stand en met een klein diagfragma f2/8 beginnen, toestel op een statief, en diagfragma steeds groter zetten.

veel succes
          groetjes Knofje3116
          Da's een groot diafr.hé
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

oeps sorry....
            Foutje

Comment

Ik vrees dat een echt wazige achtergrond niet echt zal lukken met een bridge. Een DSLR-DOF zal je nooit bereiken. Daar is een technische uitleg over met sensorgrootte en diafragma en lensopening in mm en ....

Maar met een diafragma van 2.8 heb je inderdaad de grootste wazigheid.

Comment

Ik heb ook een prosumer en mij lukte het redelijk goed door mijn diafragma blok open te draaien, een redelijke afstand van mijn onderwerp te gaan staan en in te zoomen tot ik enkel de buste in de zoeker had. Ik had er ook voor gezorgd dat mijn vrouw ver genoeg van de achtergrond verwijderd was ( in mijn geval waren de bergen de achtergrond )Het resultaat was dan misschien wel niet zoals bij een spiegelreflex maar was alleszins heel aanvaardbaar. Hopelijk heb je hier iets aan.
                Nog veel succes en laat eens horen of het je op die manier ook lukte .

Philippe.
                Panasonic Lumix FZ30.

Comment

toch wel een beetje hé. Gewoon diafragma op 2.8, maximaal inzoomen en dan afstand nemen om het onderwerp schero te kunnen fotograferen. en hopla
                  Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                  http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                    toch wel een beetje hé. Gewoon diafragma op 2.8, maximaal inzoomen en dan afstand nemen om het onderwerp schero te kunnen fotograferen. en hopla
                    Bij de meeste compacts en prosumers die een maximale diafragma-opening f2,8 hebben, gaat het diafragma ook verder dicht als de zoom gebruikt wordt. Er zijn maar een paar modellen die over het hele zoombereik f2,8 blijven.

Maar toch helpt het om zoveel mogelijk in te zoomen, en dan zo dicht mogelijk bij het onderwerp te komen met de camera, en als de achtergrond dan niet te dicht bij het onderwerp zit, dan krijg je die toch nog redelijk onscherp.

Je kan nooit hetzelfde resultaat krijgen als bijvoorbeeld met een DSLR en een 200mm op f2,8...

Het grote probleem daarbij is dat een compact of prosumer veel teveel scherptediepte heeft voor dat soort foto's.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

de mijne gaat naar 3.6 bij maximum zoom dacht ik ...
                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Bij de meeste compacts en prosumers die een maximale diafragma-opening f2,8 hebben, gaat het diafragma ook verder dicht als de zoom gebruikt wordt. Er zijn maar een paar modellen die over het hele zoombereik f2,8 blijven.

Maar toch helpt het om zoveel mogelijk in te zoomen, en dan zo dicht mogelijk bij het onderwerp te komen met de camera, en als de achtergrond dan niet te dicht bij het onderwerp zit, dan krijg je die toch nog redelijk onscherp.

Je kan nooit hetzelfde resultaat krijgen als bijvoorbeeld met een DSLR en een 200mm op f2,8...

Het grote probleem daarbij is dat een compact of prosumer veel teveel scherptediepte heeft voor dat soort foto's.
                      Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX

Comment

Bedankt voor de goede raad, nu iets anders, is het normaal dat dit toestel zo veel batterijen verslindt,ben gewoon wat aan het experimenteren, heb al 3 maal deze vervangen,nochtans gebruik ik de duurste batterijen? en met lcd uitgeschakeld??
                        Roger31

Comment

Ik maak ongeveer 450 tot 500 foto's (zonder flits) met mijn D70.
                          Dus tel zelf maar uit of de jouwe veel verbruikt
                          palenta !!

Comment

Ik maak zonder problemen tussen de 450 en 500 foto's met een setje 2300mH oplaadbare batterijen in combinatie met mijn S9500.

Groet Marco

Comment

dmz fz50, hiermee maak ik er zo'n 300 met lcd aan !

Comment

Working...
                              X