Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laser-licht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• laser-licht

ik wou gisteren een model fotograferen tegen een zwarte achtergrond met als enige belichting een softbox en een sterke laserstraal (rood) die het lichaam in 2 moest delen. het resultaat is dat mijn model op de foto staat maar van die laserstral is niks te zien. is het een bepaald licht dat niet te fotograferen is?
    of is er een truck?

Re: laser-licht

Om licht te laten zien moet het licht op iets weerkaatsen.
    Laserlicht kun je zichtbaar maken doormiddel van bijvoorbeeld rook.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Als je de lichtstraal zelf ziet, dan zal je camera ze ook wel registreren. Als je daarbij flitst, dan "overstem" je waarschijnlijk het aanwezige licht en valt er van die straal niet veel meer te merken. Een laserstraal geeft op zich niet zoveel licht (althans het licht wordt niet verstrooid), dus ik vermoed dat die softbox er ver over zal gegaan zijn.
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

In sommige camera's zit een speciaal filter voor de sensor.Dit is voornamelijk om infrarood licht uit de foto te houden. Alle licht boven 700 nanometer word door dit filter geblokkeerd.........misschien ook het laserlicht. Rood laserlicht heeft een golflengte tussen 630-680 nanometer , het zou dus eventueel wel kunnen dat de ingebouwde infrarood blokkeerfilter ook het laserlicht wegfilterd.
        Last edited by RUPSELKOPKE; 13 maart 2007, 22:31.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Toch is er bij de vrrag van karlsmet een misterie dat opgelost moet worden.
          Eerst even naar wikipedia
          Daar onthouden we dat laserlicht gewoon licht is dat gebundeld blijft (zich niet verstrooid) o.a. ook omdat het monochromatisch is. Voornamelijk op de manier hoe dat licht tot stand komt.

Belangrijk is dat er sterke lasers bestaan en "zwakke", voor huis en tuin gebruik. Zelfs de zwakke hebben zo'n lichtsterke straal dat het netvlies van ons oog onmiddellijk beschadigd wordt.

Of er is verwarring tussen LED licht en LASER licht. Of het LASER licht waar karlsmet het over heeft is van het "zwakke" type. En dan heeft vicberger een punt.

Het surfen over fotografie en LAZER licht heeft o.a. dit als resultaat gegeven.

@ karlsmet : kan je beschrijven, te weten komen, met welk LAZER licht je te doen had?

Groetjes

Skitch
          " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

het was gewoon een laserstraal die uit zo een apparaatje komt om een pasijn op de muur te plaatsen voor je aan het klussen gaat, doch deze lijn was wel behoorlijk krachtig zichtbaar, zelfs op een afstand van meer dan 10m kan je ze heel duidelijk waarnemen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door karlsmet Bekijk bericht
              het was gewoon een laserstraal die uit zo een apparaatje komt om een pasijn op de muur te plaatsen voor je aan het klussen gaat, doch deze lijn was wel behoorlijk krachtig zichtbaar, zelfs op een afstand van meer dan 10m kan je ze heel duidelijk waarnemen
              Kan je even een foto posten waar dat laserlicht niet op te zien is?

Is het eventueel een optie om dat laserlicht artificieel toe te voegen?

Laserlight valt (zonder krachtig flitsen) te fotograferen zoals blijkt uit talrijke voorbeelden op internet – je moet maar eens zoeken op flickr en pbase.
              Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

omdat er geen enkel spoor was van die laserlijn heb ik de foto ook niet bijgehouden, je kan wel een vb zien van dezelfde shoot met dezelfde belichting http://www.modellennet.be/picture_det.php?pid=37787

hoe kan je artificeel een laserlicht-lijn toevoegen?

Comment

Normaal zou laserlicht toch te fotograferen zijn, alle licht door onze ogen te zien kun je ook fotograferen.
                  Onderstaande foto waarmee ik ooit aan de challenge 'licht' heb meegedaan bewijst dit. Alles wat rood is komt van een laserpennetje waarmee ik 'geschilderd' heb met een lange sluitertijd, alles wat blauw fluo is, is de reflektie van zo 'n 'blacklight' TL lamp, wat dus ook vast te leggen is.

Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Working...
                  X