Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Horloge fotograferen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Horloge fotograferen

Heeft er iemand tips om een horloge te fotograferen?
    Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

Re: Horloge fotograferen

mogelijk is deze site interessant voor je

ik heb er alvast nuttige tips gevonden

veel plezier ermee

Comment

Ik heb zelf een lichtbox gebouwd van piepschuim en een douchegordijn van de Ikea. Kosten: €7,50. Dit is de lichtbox:

Tijdens het fotograferen gaat er een wit douchegordijn bij wijze van softening cloth overheen zodat alles wit reflecteert. Verder zit er nog een wit stuk karton in dat de bodem bedekt en een stukje omhoog loopt aan de achterkant zodat je mooie naadloze achtergronden krijgt.

Links en rechts staan 2 (400Ws sterke) flitsers en desnoods kan er nog een klein lampje boven om wat extra effectjes te maken. Met 2 x 400Ws schiet je dwars door het piepschuim heen en krijg je een diafragma van tussen de f/16 en f/22 (op 100ISO).

Een voorbeeldje van het effect van het ding:

Oke, dit is een horloge, maar neem maar van mij aan dat het ding ook voor horloges en sierraden perfect werkt.

Comment

Mooi zeg Joost, daar hebben "we" wat aan, en een gaaf uitziende foto van die Lambo!
        Groetjes, Damiaan.
        Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

Ik zou toch maar eens de ophanging van die Lamborghini laten nakijken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bosboer Bekijk bericht
            Ik zou toch maar eens de ophanging van die Lamborghini laten nakijken
            Ik weet 't... er is nu een reclame op de Nederlandse TV (deze) waarbij iemand een auto als skateboard gebruikt... dat heeft mijn neefje met deze Lambo gedaan

Maar goed, ik zal eens kijken of ik er mijn horloge in kan zetten dit weekend

Comment

Working...
            X