Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vrijgezellenavond

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vrijgezellenavond

Deze zaterdag organiseren we een vrijgezellenavond vr één van de vrienden die zich heeft laten "vangen".
    Enige tips welke instellingen/lens/... etc ik best gebruik om al zijn zottigheden vast te leggen?
    T zal zich dus vooral in donkere omgevingen afspelen zoals cafés , 's avonds laat ...
    mijn materiaal beperkt zich amper tot (zie signature)
    Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
    Fuji : Fuji X10

Re: vrijgezellenavond

ik zie geen externe flits in je signature... (maar ik zie ook al een beetje wazig...)
    Op feestjes kan je niks beters hebben als het er om gaat om de zottigheden vast te leggen: korte sluitertijd, je kan het uit de hand doen, geen omslachtig gedoe... en als je bvb kan bouncen op een laag plafond zit je helemaal goed. Ik had m'n D70 met SB600 nog maar enkele dagen toen mijn vriendin een feestje gaf in een lage garage (met wit plafond), ik heb de flits gewoon helemaal naar boven laten staan, en al die foto's zijn "geslaagd", in die zin dat de leute goed weergegeven wordt zonder dat je het gevoel krijgt dat het met een compactje met ingebouwd flitsje getrokken is.

Als je géén externe flits wil kopen: niet drinken om een vaste hand te behouden. Aan u de keuze

Comment

je ziet t correct, externe flits heb ik helaas nog niet. Dus zal met de ingebouwde moeten gebeuren.
      Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII

Comment

Volgens mij is het beter dat er zo weinig mogelijk bewijslast is van die "zotte" dingen die op een vrijgezellenavond.

Als je het er toch wilt op wagen kan je die interne flits mischien verzachten door een wit blad (en wat tape) te gebruiken als bouncer/diffusor/....
        Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800

Comment

idd....zo'n zaken vereeuwigen daar komt last van....
          Alles moet weg.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KevinLiekens Bekijk bericht
            idd....zo'n zaken vereeuwigen daar komt last van....
            Amaai nog niet. Heb ooit is enkele foto's weten circuleren op het trouwfeest zelf. Ik denk dat er nog een zwaar gesprek heeft plaatsgevonden als het koppel alleen thuis was.
            Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roel Bekijk bericht
              Volgens mij is het beter dat er zo weinig mogelijk bewijslast is van die "zotte" dingen die op een vrijgezellenavond.

Als je het er toch wilt op wagen kan je die interne flits mischien verzachten door een wit blad (en wat tape) te gebruiken als bouncer/diffusor/....
              met zo'n A4 wit blad? lijkt mij niet zo handig...
              kan ik gewoon niet wat de sterkte vd flits (FEC) verminderen?
              of is t vooral om de schaduwen te doen?
              zouden jullie de 85mm aanraden, of zal dit teveel zoom zijn?

Comment

misschien al die gasten de volgende morgen op laten draven voor een foto shoot.
                heb je in iedergeval genoeg licht en waarschijnlijk leuke beelden.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SMcLean Bekijk bericht
                  met zo'n A4 wit blad? lijkt mij niet zo handig...
                  kan ik gewoon niet wat de sterkte vd flits (FEC) verminderen?
                  of is t vooral om de schaduwen te doen?
                  zouden jullie de 85mm aanraden, of zal dit teveel zoom zijn?
                  Waarom A4? Breng meerdere papieren mee en test ter plekke eens met verschillende formaten. Als het je allemaal niet bevalt smijt je gewoon alles weg.

85mm zal waarschijnlijk te veel zijn voor in café's of dergelijke. Kan je niet aan een 24-70mm 2.8 geraken voor deze avond?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roel Bekijk bericht
                    85mm zal waarschijnlijk te veel zijn voor in café's of dergelijke. Kan je niet aan een 24-70mm 2.8 geraken voor deze avond?
                    helaas zou ik niet weten waar ik die moet halen

Comment

Waarom niet je panasonic meenemen ipv de Canon? Die heeft F2.8-3.3 en het zal waarschijnlijk niet zo'n ramp zijn om hem te vervangen moest er iets mee mislopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        misschien al die gasten de volgende morgen op laten draven voor een foto shoot.
                        Dat vind ik nu eens een schitterend idee :-)
                        Aan de hand daarvan ga je zeker genoeg herinneringen kunnen bovenhalen.
                        Dit is zeker ééntje om te onthouden, thx bouk

Grtz
                        MisterF

Comment

Working...
                        X