Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verlichting

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• verlichting

je leest regelmatig dat veel mensen in het begin met van die bouwlampen werken.
    mijn vraag is nu als er ooit al iemand eens een poging heeft gewaagd om met PAR verlichting te werken (dat zijn die gewoone lampen die je op fuiven en discotheken ziet) vooral omdat de prijs van die lampen fel is gezakt omdat er nu veel meer van die hightec verlichting wordt gebruikt.

Re: verlichting

Volgens mij kan je met iedere vorm van licht fotograferen.
    Dat de ene meer zal smaken dan de andere, daar meot ik geen tekening bij maken he !
    Het komt er gewoon op neer om zacht licht te maken ( geen harde schaduwlijnen neer te zetten ) tenzij je hard licht wenst he !

En dat kan je met alle licht, als er maar genoeg van is ...
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

't zal best kunnen, maar zo goedkoop is dat licht niet. PAR verlichting gaat niet lang mee (ik heb tijden van 300 branduren voorbij zien komen) en warm wordt het ook (Osram specificeert werktemperaturen rond de 350 graden!). Verder is de bedoeling van een PAR lamp nu juist om heel scherp te tekenen - iets dat je in de studio nu juist vaak niet wilt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
        Verder is de bedoeling van een PAR lamp nu juist om heel scherp te tekenen - iets dat je in de studio nu juist vaak niet wilt.
        Idd
        www.fotofolio.be

Comment

Ik heb even op "par licht" gezocht, en dan zie ik spots, lampen die vooral het licht concentreren op een punt.
          Daarmee zal het niet gemakkelijk zijn om een model een beetje redelijk te belichten .

Bij studioflitsers wordt er zoveel mogelijk met diffuus licht gewerkt (softboxen en paraplu's), en daarmee lijk het toch heel wat gemakkelijker om de belichting juist te krijgen.

Een studio-flitsset is niet goedkoop, maar de prijzen van die par-lampen liggen toch ook aan de hoge kant .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Vroeger was ik licht ontwerper in het theater en PAR lampen zijn prachtig materiaal om mee te werken, maar je hebt wel wat verschil in lampen. En de wattage van een CP 64 is al direct t 1000W je hebt daar nog een 3 onderverdelingen in qua lampen CP 60 CP 61 en CP62 (slaagt op de breedte van de bundel). Als je echt met theater licht wel gaan werken zou ik eerder opteren voor een PC of een fresnel van 500 Watt geleverd met barndoors (flappen), je kan je lichtbundel groter en kleiner maken en je kan je vlakken mooi uitlsnijden met de barndoors.
            Nikon materiaal

Comment

Vroeger was ik licht ontwerper in het theater en PAR lampen zijn prachtig materiaal om mee te werken, maar je hebt wel wat verschil in lampen. En de wattage van een CP 64 is al direct t 1000W je hebt daar nog een 3 onderverdelingen in qua lampen CP 60 CP 61 en CP62 (slaagt op de breedte van de bundel). Als je echt met theater licht wel gaan werken zou ik eerder opteren voor een PC of een fresnel van 500 Watt geleverd met barndoors (flappen), je kan je lichtbundel groter en kleiner maken en je kan je vlakken mooi uitlsnijden met de barndoors.
              Nikon materiaal

Comment

Working...
              X