Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit Lumiquest producten?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kwaliteit Lumiquest producten?

Hallo,

Ik gebruik momenteel een omnibounce op mijn Nikon SB-600.
    Ik ben op zoek naar een accessoire waarmee ik zachtere
    schaduwen kan bekomen.

Welke zijn de verschillen tussen een omnibounce en bv. een
    Lumiquest:
    - pocket bounce
    - ultrasoft
    - (mini)softbox

Heeft iemand ervaringen met één van deze items?

Worden die in feite veel gebruikt? Ik heb nog maar één keer
    iemand zien rondlopen met een pocket bounce op zijn flash,
    al de anderen hadden een omnibounce.

(ik heb op het forum gezocht naar gelijkaardige topics, maar heb niet
    onmiddellijk iets gevonden)

Re: Kwaliteit Lumiquest producten?

Ik vind die dingen te groot en onhandig. Ik heb zelfs zo'n softbox gehad, het nadeel was dat die niet goed recht bleef hangen, omdat het redelijk zwaar was. Het was na enkele weken gebruik ook stuk. Ik had het met snel te zijn van de flitser afgetrokken en er komt een scheur in.
    Ik gebruik mijn omnibounce tegenwoordig ook minder en minder, probeer binnen zo vaak mogenlijk te bouncen tegen het plafont of een muur. Hier is het kleine plaatje wat je omhoog kan schuiven aan de flitser zelf voldoende.
    Enkel buiten voor invulflits gebruik ik nog wel een omnibounce.

Comment

als je onmiddelijk op al je flitsen rondom velcro zet, kan je makelijk snel wisselen van toebehoren tussen de verschillende flitsen die je hebt, best twee rijen velcro kleven aan bovenzijde, om daar extra te kunnen aanspannen, dan heb je er geen problemen mee. kwaliteit is goed, vouwt snel op, snel geplaatst. Ik gebruik het vaak, maar 't vraagt wat oefenen in't begin om er goed mee te kunnen werken (instellingen naargelang onderwerp, situatie)

Comment

Ik gebruik de grote softbox van Lumiquest .. vind ik beter dan een gewone omnibouncer die ik voorheen gebruikte. Ook hier een tevreden gebruiker.

Comment

Is er eigenlijk buiten de winkel in St-Genesius-Rode die als dealer vermeld staat op de site van lumiquest zelf, een winkel korter bij Leuven die deze dingen verkoopt?
          Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800

Comment

ik dacht dat je die kon bestellen bij die winkel aan de tiense poort in Leuven. Bij Nelissen in Mechelen zijn ze vaak op voorraad, maar bij konijnenberg te Turnhout is het weer een pak goedkoper

Comment

Bedankt, zal daar binnenkort is binnenspringen om prijzen te vragen.
              Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800

Comment

Bij Foto Vanbergen op de Tiensesteenweg kun je het proberen om te bestellen.
                Bij fotokar hebben ze een paar artikels in voorraad maar ik kan je die winkel niet aanraden.
                - softbox gekocht bij Fotokar = 75 euro.
                - zelfde softbox bij Konijn = 33 euro.

Voor die prijsverschillen kan ik al naar Turnhout rijden.

Als ik in Leuven iets moet bestellen dan ga ik altijd naar foto Vanbergen.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Working...
                X