Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duidelijke foto,bij nacht/avond?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Duidelijke foto,bij nacht/avond?

Ik moet enkele overzicht foto's maken in het donker,nuja, met straat en standverlichting, maar ook met veel bewegende mensen.
    Is tijdens een kerstmarkt, veel verlichte stalletjes met peerverlichting en hier en daar een spotje.
    Hoe pak ik dit best aan.
    Imac en Canon... de max

Re: Duidelijke foto,bij nacht/avond?

1 ) Statief
    2 ) NIET flitsen ( want dan is de sfeer weg )
    3 ) iso 800 of meer indien uw toestel goed met ruis overweg kan
    4 ) redelijk klein diafragma ( f 8 a 11 ) anders zal er niet veel scherp zijn.

Het grote voordeel van een klein diafragma is dat je een redelijk lange sluitertijd zal hebben waardoor er nog iemand voor uw toestel mag komen lopen. Als hij niet voor uw toestel blijft staan om te kijken wat je doet tenminste

Wil je de lampjes as sterrekes weergeven dan kan je nog naar f 19 of meer gaan.
    Maar dan zal je een zeer lange sluitertijd hebben. Maar toch zeker eens proberen.
    Probeer toch te gaan wanneer het net aan het donkeren is, dan heb je nog een mooi blauwe lucht.

Vergeet ook uw witbalans niet aan te passen aan die gloeilampen!!
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Kijk eens op: http://www.hroling.nl/content/view/69/53/

Daar heb ik een aantal tips geplaatst
      Fotoapparatuur
      Portfolio

Comment

Heb me gisteren ook eens geamuseerd om eens vuurwerk te fotograferen, doch lees ik dat bij dergelijke opnames een f8 tot f19 gebruikt wordt, nu is me opgevallen dat hoe dan ook op de manueel stand bij een iso 100/200 die f waarde niet hoger dan f5 was zowel bij sluitsnelheid 2,4 tot 8 sec, doch was best tevreden over het resultaat maar hoe krijg je nu die f waarde naar omhoog.
        Canon 350D - 30D - 50D - EF-S 18–55mm f/3.5–5.6 - EF 70-200mm f4L USM
        Mijn rallyfotos: www.rallydigital.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wizaron Bekijk bericht
          Heb me gisteren ook eens geamuseerd om eens vuurwerk te fotograferen, doch lees ik dat bij dergelijke opnames een f8 tot f19 gebruikt wordt, nu is me opgevallen dat hoe dan ook op de manueel stand bij een iso 100/200 die f waarde niet hoger dan f5 was zowel bij sluitsnelheid 2,4 tot 8 sec, doch was best tevreden over het resultaat maar hoe krijg je nu die f waarde naar omhoog.
          sluitertijd op 30 seconden = f flink omhoog

tussen 2 vuurwerk-explosies kan je een stuk karton voor je lens houden zodat je foto niet overbelicht raakt, zo krijg je meerdere explosies in èèn foto.

Comment

Working...
          X