Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voetbal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• voetbal

A: Ik ben in bezit van nikon D200 en een nikkon 70/200 2.8 mm. ( wel 10 jaar oud) . Is dit materiaal voldoende om een voetbalwedstrijd te fotograferen?
    Daar bedoel ik bij : is de d200 snel genoeg in autofocus?
    Mijn lens is 10 jaar oud, zijn de nieuwere lenzen sneller?

p.s. 200 mm. is op mijn D200 300 mm.

B:OP welke belichting zit je voor avondwedstrijden: 800 asa,
    sluitertijd1/200, f 2.8 ??????????????

alvast bedankt.

Re: voetbal

Hangt er allemaal vanaf hoe goed de stadionverlichting is. Op sommige velden is het totaal onmogelijk om foto's te nemen. Er is dus geen vaste regel ook omdat nu de meeste wedstrijden beginnen als het nog schemert en eindigen in pikkedonker.

Bij avondopnames van matchen neem ik pas foto's als de spelers dichtbij zijn (binnen de 10 à 15m). Tijdens de dag kan je al eens een foto nemen bij een actie die zich verder afspeelt en kan je croppen tot je een "close-up" hebt, maar 's avonds mag je het vergeten.

Bij volgende foto heb ik ook de flitser gebruikt omdat de verlichting op het terrein zo goed als niets was. Het resultaat is (voor mij toch) voldoende:

Regelmatig op je scherm nakijken of je foto's nog goed zijn en desnoods opdrijven naar ISO 1600 (met kans op korreligheid) of een flits gebruiken (met risico dat de scheidsrechter hierdoor geirriteerd geraakt en je van het plein stuurt ).
    Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800

Comment

Working...
    X