Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste photoshoot op locatie met prof model

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eerste photoshoot op locatie met prof model

Tja, kheb mijn model ook direct gewaarschuwd dat ik geen professional ben en dat mijn foto's bijlange niet zo goed zullen zijn als degene die hij op zijn site heeft staan.

Het was dan ook een aangename verrassing dat hij nog steeds wil poseren en als tegenprestatie wil ik dan ook een zo goed mogelijke prestatie leveren. Als ik vandaag nog ergens een SB600 zou kunnen kopen voor onder de 250 euro, zou'k 'm direct gaan halen, maar spijtig genoeg zijn de winkels in mijn buurt ( Leopoldsburg) veel duurder tegenover sites zoals corne, topfoto, pixmania, ... en dan vind ik het ook een beetje zot om tot 100 euro extra uit te geven, gewoon om de flits morgen al te hebben. Ik heb al wel een mail gestuurd naar mijn fotoclub om eens een SB600 te mogen lenen, maar nog geen reactie op gehad.

Moest er toevallig nog iemand een winkel weten waar ze 'm hebben voor onder de 250 euro in Turnhout, Dessel, Retie, Mol, Balen of Leopoldsburg, dan mag je het altijd voor 16h30 laten weten.
    http://www.dennisclaes.be

Comment

Ga gewoon zonder flitsen Dennis. Kans is groot dat, wanneer je de eerste keer met een externe flitser werkt, je resultaten ook niet helemaal je dat zijn.

Dus gewoon met natuurlijk licht. Bovendien kan je in PS met de curves ook heel wat schaduwen verzachten. Zorg gewoon dat ze goed belicht zijn (geen overbelichte delen) en je kan weinig fout doen.

Varieëer regelmatig met je diafragma, dus niet altijd alles op f2.8, maar ook eens f8 en f16 en er zal altijd wel eentje tussen zitten die goed is.

succes ermee en laat ons eens zien wat er van geworden is
      --
      Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Mja, da's dan ook weer een perspectief waar ik nog niet aan had gedacht .... deze shoot gebruiken om te experimenteren met een nieuwe SB600 ... is ook niet een geweldig idee waarschijnlijk.

Waarom variëren van diafragma? Ik schiet op diafragmavoorkeuze, dus het enige verschil wat je met variatie van diafragma dan gaat hebben is toch DOF? Of bedoelde je dat? Persoonlijk hou ik van een scherp onderwerp en wazige achtergrond, dat vind ik zo geweldig aan de F2.8. Maar ja, da's persoonlijke mening natuurlijk ...

Comment

Ja, 2.8 is geweldig. Tot je er thuis achterkomt dat op alle foto's het puntje van de neus niet scherp is (ik zeg maar iets)

Daarom, draai hem af en toe ook eens naar F8, ben je zeker dat je daar iig genoeg DOF hebt) ... en dan weer niet vergeten terug te draaien he
          --
          Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
            Ja, 2.8 is geweldig. Tot je er thuis achterkomt dat op alle foto's het puntje van de neus niet scherp is (ik zeg maar iets)

Daarom, draai hem af en toe ook eens naar F8, ben je zeker dat je daar iig genoeg DOF hebt) ... en dan weer niet vergeten terug te draaien he
            Idd, zeker mee opletten!
            www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door s5034454 Bekijk bericht
              Mja, da's dan ook weer een perspectief waar ik nog niet aan had gedacht .... deze shoot gebruiken om te experimenteren met een nieuwe SB600 ... is ook niet een geweldig idee waarschijnlijk.

Waarom variëren van diafragma? Ik schiet op diafragmavoorkeuze, dus het enige verschil wat je met variatie van diafragma dan gaat hebben is toch DOF? Of bedoelde je dat? Persoonlijk hou ik van een scherp onderwerp en wazige achtergrond, dat vind ik zo geweldig aan de F2.8. Maar ja, da's persoonlijke mening natuurlijk ...
              Om te beginnenj ; ik heb zelf ook met Arne gewerkt op buitenlokaties , gewoon fantastische gast als mannelijk model ; grenzeloze reeks van ideeen en lokaties en heel aangenaam om mee te werken .
              Wat met of zonder flits betreft ; ik gebruik ook wel de 550ex van Canon en ETTL enzoverder maar merk toch dat de flits dikwijls aardig wat roet in het eten gooit . Als je kan werken in de schaduw zonder flits dan zou ik daar voor gaan ;
              Met een model als Arne werken met reflectiescherm buiten ...forget it , dan verlies je alle spontaniteit en kan je beter het buurmeisje daar zetten.
              Vergeet ook niet als Arne 2de model meebrengt word alles nog maar eens 2 keer moeilijker en moet je aardig je scherptediepte in het oog houden.
              Werken met een diafragma van 2,8 is dan uit den boze , anders staat een van de 2 er gegarandeerd onscherp op .

Comment

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik heb uiteindelijk geen flitser gebruikt (af en toe eens de interne flitser tegen schaduwen, maar ik merkte al snel dat die foto's op niet veel trokken).

Het resultaat staat op http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=129206 Het was moeilijk om er maar drie te kiezen, maar waarschijnlijk vandaag nog komen een aantal foto's van hem op mijn site te staan.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, vooral naar meningen van mensen zoals digipics die mijn "werk" een beetje hebben zien evolueren.

Comment

Working...
                X