Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsen met een Olympus E500

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitsen met een Olympus E500

Een vraagje van een absolute beginner ....

Op mijn toestel kan ik manueel flitsen (1/4, 1/16, ...) waardoor ik de hoeveelheid licht kan instellen. Een andere stand is het regelen van de lichtsterkte (dan zie ik balkje met enkele cijfers, een beetje zoals het balkje om onder- of over te belichten.

Hoeveelheid licht.... Lichtsterkte. Ik geraak er niet uit.

De Olympus E500 is een magnifiek toestel maar het bijhorend boekje daarentegen is geen vetten...

Kan iemand mij helpen bij die 2 standen?

Hoe kan ik het best een portret nemen met een zo klein mogelijke flits (om geen overbelichte witte vlekken te verkrijgen) ? Met welke standen ?

Dank bij voorbaat voor uw reacties aan deze moedige startende fotograaf

Waarschijnlijk zal ik reactie krijgen à la "Lees eerst wat basis van de fotografie..." maar het is moeilijk om iets hierover te vinden.

Greetz

Reginald
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Re: Flitsen met een Olympus E500

Ge moet eens gaan kijken op digitalstreet.nl, bij olympus e500 kunt ge een hele handleiding downloaden, misschien staat daar iets meer in. Ge moet die niet uitprinten die kunt ge gewoon bewaren en raadpegen op uw computer. Laat maar eens weten of het werkte.
    Leo
    1944

Comment

Re: Flitsen met een Olympus E500

Ik heb onlangs wat testen gedaan met dat manueel flitsen en heb ontdekt dat bij manuele flitssterkte er GEEN voorflits gegeven wordt, wat betekent dat je dit kunt gebruiken in een studio om slaveflitsen te triggeren
      Het regelen van de flits EV waarde is nuttig als je de flits gebruikt als invulflits.
      Als je bang bent voor uitgebrande vlekken kun je misschien de flash bracketing eens proberen.
      Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Working...
      X