Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Optreden fotograferen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Optreden fotograferen

Vrienden van mij geven binnen enkele weken hun eerste optreden, en hadden graag gehad dat er foto's van getrokken zouden worden.
    Ik heb ondertussen al gelezen dat het best zonder flits getrokken wordt, maar kan iemand mij gouden tips geven hoe ik mijn toestel moet afregelen om toch vrij belichte foto's (en scherpe) te trekken zonder statief...?

Alle tips zijn welkom
    Alvast bedankt
    David.

Re: Optreden fotograferen

Welk toestel heb je? Het zal daar vrij donker zijn, dus een lichtsterke lens (2.8 of sneller) zal geen overbodige luxe zijn. Verder krik je best je ISO zo hoog mogelijk op tot je aanvaardbare sluitertijden haalt.
    Zen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr_Blonde Bekijk bericht
      Welk toestel heb je? Het zal daar vrij donker zijn, dus een lichtsterke lens (2.8 of sneller) zal geen overbodige luxe zijn. Verder krik je best je ISO zo hoog mogelijk op tot je aanvaardbare sluitertijden haalt.
      Toestel Nikon D70s.
      De lens gaat idd het probleem zijn, heb momenteel alleen de 18-70 kitlens van nikon erbij...
      En dan ook nog een sigma 70-210 (maar daar is licht al helemaal een probleem)

Comment

doe eens een search, is hier al héél vaak aan bod gekomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boke78 Bekijk bericht
          Toestel Nikon D70s.
          De lens gaat idd het probleem zijn, heb momenteel alleen de 18-70 kitlens van nikon erbij...
          En dan ook nog een sigma 70-210 (maar daar is licht al helemaal een probleem)
          In jouw geval : foto's in RAW, 1 stop onderbelichten en nadien opkrikken in rawconvertor of PS
          Canikon 40D - D200, D300

Comment

Working...
          X