Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belichting op foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Belichting op foto's

    Misschien is mijn tussenkomst niet zo gepast, maar heeft de originele foto ook niet wat last van een cyaanzweem?




    MVG
    Miek.

    Comment


    • #17
      Re: Belichting op foto's

      Comiek. Is dei foto jou aangepaste versie, zoja dan heeft die inder. last van die kleur zweem, op het origineel kan ik niet direct iets waarnemen.

      Comment


      • #18
        Re: Belichting op foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door hebus Bekijk bericht
        Comiek. Is dei foto jou aangepaste versie, zoja dan heeft die inder. last van die kleur zweem, op het origineel kan ik niet direct iets waarnemen.
        Alhoewel de originele foto wat aan de donkere kant is, was me die zweem toch opgevallen. Op de bewerking van Hombre was het dan nog duidelijker te zien.
        Ik weet niet of ik volgens de regels van de kunst werk, maar eerst pas ik de belichting aan en dan pas de kleurzweem (die bij een goede belichting duidelijker zijn).
        VG
        Miek.

        PS. Ik zie nu zelfs nog een beetje groenzweem onder de kin van de poes.



        Waarmee dit nu ook opgelost is.
        Last edited by CoMiek; 19 september 2006, 11:08.

        Comment


        • #19
          Re: Belichting op foto's

          Hm het is enkel bij jou versie dat ik het zie, ofwel staat men monitor niet zo goed meer
          Rechts van de kat.
          Wat ziet de rest ?

          Comment


          • #20
            Re: Belichting op foto's

            Oorspronkelijk geplaatst door hebus Bekijk bericht
            Boven de 500? zeg maar gerust 400.
            Onlangs een paar genomen op 400 is vreselijk.

            een goede belichting is zeeeer belangrijk

            zo kan je zelfs op ISO1600 bijna ruisvrije foto's verkrijgen met den D70

            na je foto hoge lichten en histogram bekijken
            en dan evt opnieuw doen met aanpassingen zoals EV of andere lichtmeting


            werk aub ni op auto
            gebruik dan tenminste P-mode
            en schakel later over op A S of M
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #21
              Re: Belichting op foto's

              Ok zal ik eens testen,
              Maar ik vrees dat ik nog een ander probleem heb met men nikon, heb net een nieuw pc scherm gekocht (men ander was tot op de draad versleten en niet scherp meer.)
              Blijkt nu dat bijna geen enkele foto scherp is.
              Zal hier ook wat test met doen en het binnenkort eens posten.

              Comment


              • #22
                Re: Belichting op foto's

                Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                een goede belichting is zeeeer belangrijk
                zo kan je zelfs op ISO1600 bijna ruisvrije foto's verkrijgen met den D70
                Kan je dit eens nader toelichten?

                Mijn begrip is dat bij een hogere iso de versterking van het signaal gewoon wordt opgevezen en dat daarbij de ruis dan ook wordt versterkt. Gezien de D70 geen aggressieve ruisonderdrukking heeft, resulteert dit in veel ruis.

                Natuurlijk in situaties die zowiezo niet vragen voor een iso1600 en waar het zonder kon, ga je niet veel ruis hebben. Maar als je om een minimale shutterspeed te krijgen, de iso moet opdrijven, had ik graag eens gezien/gehoord hoe je de ruis dan kan beïnvloeden via de belichting.

                Persoonlijk ga ik bij uit de hand trekken voor de eerste stop (en een half) eerst onderbelichten en later optrekken in mijn rawconverter. Dit geeft een beter resultaat dan de iso opdrijven. Als ik er dan nog niet geraak, diafragma meer open zetten (tot een niveau waar ik kan mee leven) en als het dan nog niet gaat, dan tenslotte de iso opdrijven.
                Heb ik mijn statief bij, dan doe ik nagenoeg geen consessies op instellingen zolang ik niet over de 10 seconden moet belichten (ik doe dus veel landschapjes).

                Comment


                • #23
                  Re: Belichting op foto's

                  Na 1 maand op automatisch te hebben gewerkt , wilde ik mijn wat verdiepen , en handmatig bepaalde instellingen doen . wat blijkt er nu , dat als wanneer ik een foto heb genomen van en mooie bos bloemen , of een mooi in bloei staande boom ( de bladeren dan ervan ) ik op het display kijk en steeds knipperende en flikkerende puntjes , stukjes ze knipperen
                  vroeger had ik dt nooit zelfs in automatische stand niet , nu wel

                  Nikon D 50

                  hoe krijg ik dat gemakkelijk weg ????


                  weet iemand hoe het moet

                  dank u.

                  first_time

                  Comment


                  • #24
                    Re: Belichting op foto's

                    Die blinkende stipjes zijn overbelichting.
                    Als die heel beperkt in grootte zijn, moet je er niet teveel van aantrekken.

                    Is het groter, dan moet je wat gaan onderbelichten. (via exposure compensation/belichtingscompensatie). Je kan uw fototoestel zo instellen dat je dit via 1 van uw wieletjes doet. Ik gebruik dit heel veel en staat op mijn voorste wieletje.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Belichting op foto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door First_time Bekijk bericht
                      Na 1 maand op automatisch te hebben gewerkt , wilde ik mijn wat verdiepen , en handmatig bepaalde instellingen doen . wat blijkt er nu , dat als wanneer ik een foto heb genomen van en mooie bos bloemen , of een mooi in bloei staande boom ( de bladeren dan ervan ) ik op het display kijk en steeds knipperende en flikkerende puntjes , stukjes ze knipperen
                      vroeger had ik dt nooit zelfs in automatische stand niet , nu wel

                      Nikon D 50

                      hoe krijg ik dat gemakkelijk weg ????


                      weet iemand hoe het moet

                      dank u.

                      first_time
                      Is dat al niet 'the second time' ?

                      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                      Comment

                      Working...
                      X