Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Low key

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Low key

Ik heb in mijn veranda twee grote fotokaders hangen met zwart frame en witte pass par tout. Ik had hier graag twee low key foto's in gehad van ons gezinnetje.

Kan iemand me wat tips geven hoe ik best low key foto's maak zonder me voor enkele duizende euro's aan materiaal armer te maken?

Is het echt nodig om een volledig donkere ruimte te hebben ? Ik beschik namelijk niet over een studio. Het zal allemaal in huis moeten gebeuren.

Is het echt nodig om extra belichting zoals softbox of dergelijke nodig te hebben , of kan dit op een andere inventieve manier opgelost worden?

Moet ik mijn camera volledig manueel zetten en zoja met welke instellingen? Of moet ik hiervoor een lichtmeter hebben ?

Alle tips en trucs zijn hier echt welkom

Groetjes Tigo
    To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
    Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

Re: Low key

Met een bouwlamp van 500 watt kun je al iets maken.
    Richt de lamp direct op het te fotograferen onderwerp en stel je camera in op spotmeting.
    Meet het lichtste punt van je object en druk af.
    De rest eromheen wordt donkerder tot donker.
    Zorg wel dat je niet voor een witte muur staat wat teveel licht reflecteerd.

Uitproberen is ook hier de sleutel tot succes.
    Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
    http://petermaas.blogspot.com/

Comment

Working...
    X