Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huwelijksfeest met Canon Powershot S2 IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Huwelijksfeest met Canon Powershot S2 IS

Hallo iedereen,

Binnen enkele weken trouwt een vriend van mij, en hij heeft me gevraagd of ik wat amateurfoto's kan nemen op het avondfeest. Voor de rest van de dag (klaarmaken/kerk/reportage/receptie) heeft hij gelukkig een prof gevraagd .

Ik heb weinig ervaring en alleen een Powershot S2 IS zonder externe flits (ik weet het, jullie zijn meer gewoon).

Ik wil eigenlijk vragen welke instellingen ik het best kan gebruiken. Het feest gaat door in een klassieke feestzaal (vrij donker, kaarsen op tafels, enkele discolampen op dansvloer).

Alle tips zijn welkom!

Bedankt,
    Bart

Re: Huwelijksfeest met Canon Powershot S2 IS

je opent net de topic voor dat ik er 1tje wou openen
    ik heb het zelfde voorval.. alleen is het mijn zus die trouwt..
    maar wel met een andere camera
    * All We Really Need To Survive Is Just One Person Who Really Loves Us..

Comment

met iedere camera vind ik het makkelijk om programma's te gebruiken in zo'n situaties. Dan moet je ten eerste al niet prutsen met instellingen, diafragma, sluitertijd, en win je véél meer tijd. Meestal kan je die programma's vinden op je draaiwieltje (zeker weten sony) en anders bij SCN of zoiets op je draaiwieltje, anders kan je kijken in de handleiding bij programma's.
      Op mijn FZ7 heb ik alleszins "Party" staan (feest) dat enorm handig is in jouw situatie, anders "Candlelight" of zoiets in die aard moet lukken. Flits of niet, je fototoestel past zich dan vanzelf aan.
      Nog enkele tips: gebruik Autofocus (geen manueel); het is te donker en de sfeer is te goed om goed subjectief te kijken
      en als je kan: vermijd flitsen: nooit doodgeflitste foto's (dan ben je zeker van je stuk)
      suc6

arno

Comment

is het te doen om foto's te trekken met een 18-55 lens???
        of raden jullie mij een andere aan??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funny-Fonzie
          is het te doen om foto's te trekken met een 18-55 lens???
          of raden jullie mij een andere aan??
          Een lichtsterkere lens is in de meeste gevallen aan te raden, maar je kan natuurlijk de iso ook opvoeren om toch nog een aanvaardbare sluitertijd te krijgen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
            Een lichtsterkere lens is in de meeste gevallen aan te raden, maar je kan natuurlijk de iso ook opvoeren om toch nog een aanvaardbare sluitertijd te krijgen.
            wat is een lichtsterkere lens?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funny-Fonzie
              wat is een lichtsterkere lens?
              Ik hoop dat je ook alleen maar avondfeestfoto's gaat maken...
              Tis maar ter info...

lichtsterker=waar er meer licht in doorkomt... en je dus zo meer stops wint... en stelt dan ook makkelijker scherp waar het scherp moet zijn....
              -=- Light is the key...

Comment

Working...
              X