Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's scherper krijgen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's scherper krijgen

Ik heb een nieuw toestel gekocht ,Canon powershot S2,maar ben niet echt tevreden over mijn vakantiekiekjes en ons dagje Rotterdam.
    De meeste foto's zijn getrokken op P of auto.
    Iemand een idee hoe ik het in de toekomst beter kan doen?

Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
    schitterende maltwhisky op de kast

Re: Foto's scherper krijgen

Je foto's zijn mooi van compositie.
    Maar de meeste fotos missen echt hun scherpte he.
    Ik heb dot ook voorgehad met een eos 350 toestel, en ben dan gelijk overgestapt op de 30D en die neemt de fotos wel erg goed scherp.

Je hebt Rotterdam goed in beeld gebracht, jammer dat ik de toren aan de maastunnel niet zie en de bijbehorende chinese supermarkt op een boot.
    Ik kom zelf heel veel in rotterdam en je fotos zijn erg mooi. Vooral van de kubus huizen.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Ben ik dan toch te streng voor mezelf?

De eerste keer dat ik in Rotterdam was,volgend bezoek is begin september voor de bootdagen.

Comment

Er zit veel in de postprocessing !

je verkleint je beelden erg veel om ze op het net te zetten, door deze verkleining is er verlies, omdat verlies te compenseren gaan we onze opnames tweemaal verscherpen met USM of Smart Sharpen in Photoshop.

een eerste maal op vol formaat en een tweede maal op de verkleinde versie.

Ik kon nu enkel maar verscherpen op de web versie , maar indien tweemaal gedaan zal het resultaat nog beter zijn !

Let op, niet overdrijven en de pixelradius onder de 1 houden, 0.8 is voor mij maximaal!

Hierbij een voorbeeld .

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

eerst orgineel verscherpen,dan verkleinen en die dan nog eens verscherpen?
          dat klopt?

Comment

ik gebruik photoshop elements en vind daar alleen maar "sharpen" en niet "smart sharpen"

Comment

Hallo, ik promote al een paar keer mijn werkwijze (uiteraard ben ik niet de enige die het zo doet hé ) :

Je origineel en groot bestand openen in PS

1 tot 2 (maximaal) keer de “sharpen” filter toepassen

Dan dit origineel (en gesavede uiteraard) niet verkleinde bestand openen in Bdsizer.

Resizen tot 900 pixels langste zijde
              Max groote op 200 kb
              Sharpen aanvinken en voor “lanscoz” (of zoiets, moet het even checken) kiezen, waarde 30 %

Hosten (gratis) bij bv www.imageshack.us

Die geeft bij mij steeds zeer goede resultaten.

MVG,
              Marc

Comment

Probeer ook de optie 'slim verscherpen' eens, daar kan je per procent mee verscherpen. Weet de Engelse term niet, heb CS2 NL.
                Even over de opmerking 350D niet scherp en de 30D wel. Onzin, goed licht en lenswerk doet het hem. Kijk hier eens op dit forum hoeveel 350D platen er staan die van zeer hoge kwaliteit zijn.
                http://www.fotohans.eu

Comment

Lees uit interesse mss ook eens de logica van Photokit Sharpener:

1) capture sharpening, om je RAW foto of scan een beetje subtiel "op niveau" te brengen, zoals je camera dat automatisch wat intenser al doet bij jpg. Dus niet overdrijven hiermee.
                  2) creative sharpening (ogen, mond, ... dingen die je scherper wil zien dan gemiddeld)
                  3) output sharpening, specifiek afgesteld op de outputafmetingen

Ik lees voor diezelfde 3 stadia al eens dat wie echt het beste van het beste wil combineren opteert voor...:
                  1) Focus Magic plugin (www.focusmagic.com) ipv sharpening, gezien sharpening niet echt verscherpen is, maar contrastverhoging van de randjes; in zekere zin dus een slecht begin en beter een juiste instelling in Focus Magic gebruiken
                  2) Photokit Sharpener of Focal Blade, naar persoonlijke voorkeur
                  3) Photokit Sharpener

Comment

Working...
                  X