Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief aanschaffen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• statief aanschaffen

Ik zou me een statief willen aanschaffen. Manfrotto schijnt van degelijke kwaliteit te zijn maar het hoeft niet perse dat merk zijn hoor.
    Ik heb een Canon 300D, met (voorlopig) 2 eenvoudige en niet te zware lenzen.Hoe zwaar moet zo'n statief zijn? Ik zie prijzen van 100 € tot ..........
    Mijn voorkeur gaat uit naar macro's en natuur fotografie. Heeft iemand een goed adres (dus waar je degelijke uitleg krijgt) van een verkooppunt omgeving Gent?

Re: statief aanschaffen

Focilux in de Kortrijksepoortstraat is een vrij grote zaak met professionele verkopers voor serieuze fotografen. Ze zijn wel bijzonder duur vind ik.
    Heb me daar al eens geďnformeerd om later on-line elders te bestellen

Comment

een goede tip als het niet dringend is. Kijk regelmatig de koopjeshoek na! Regelmatig staan er te koop, dikwijls in super staat en een pak minder dan in de winkel.
      Koop niet te licht (onstabiel) maar ook niet te zwaar of je hebt dat echt nodig. Wat ik bedoel je moet hem elke keer meenemen he en een statief van 5 kg tja aan u de keus he.
      Ook de keuze van je balhoofd is belangrijk!

Gitzo/boggen, manfrotto zijn zowat de leidende merken wat niet wil zeggen dat de andere geen goed materiaal hebben...
      Maar eerst es proberen en dan kiezen.

Grts JVG
      Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

of je kan eens kijken op kamera-express.nl . Dat is een heel goede en grote zaak en VEEL goedkoper dan in Gent. Al mijn gerief haal ik daar. Ik laat Focilux wel een prijsofferte maken, maar dan zeg ik dat ik hem veel goedkoper kan krijgen in NL en ze zakken dan wel in prijs, maar ze kunnen nooit aan de prijs van kamera-express.
        De 30D heb ik ook 500 euro goedkoper gekocht in nederland. En geef toe, voor 500 euro kan je toch al wel eens naar zuid rotterdam rijden he.

Over de service wil ik het niet echt hebben, maar in NL is die veel eerlijker en soepeler. Na 1 week niet tevreden, dan doe je hem gewoon terug en je krijgt een nieuwe....zonder discussie.
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht
          Focilux in de Kortrijksepoortstraat is een vrij grote zaak met professionele verkopers voor serieuze fotografen. Ze zijn wel bijzonder duur vind ik.
          Heb me daar al eens geďnformeerd om later on-line elders te bestellen
          Nogal logisch dat ze duur zijn. Professionele verkopers die uitleggen moeten geven aan mensen die daarna op basis van dat advies hun aankopen on-line regelen

@Linda : Manfrotto is prijs/kwaliteit echt in orde. Vraag jezelf af hoe zwaar je zwaarste combinatie gaat zijn, en baseer daar je tripod op.
          Als je niet teveel gewicht wil meezeulen best een carbon tripod kopen. Zorg wel dat je iedere poot apart kan instellen en verder dat je de kolom kan verwijderen... voor macro van belang om laag bij de grond te kunnen fotograferen

sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Voor macro ook belangrijk dat je een goeie kop hebt, die niet doorzakt (creep) na het vastzetten. Anders heel vervelend.

Comment

Working...
            X