Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Party pictures

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Party pictures

Hallo!

Dit is mijn allereerste post maar ik heb dan ook meteen een vraag voor jullie, hopelijk kan er iemand mij helpen.

Ik moet binnenkort op een VIP-feest foto's gaan maken van zowel sfeer, werkende mensen als feestende mensen. Maar nu vraag ik mij af in welke instellingen dat je een soortgelijke foto krijgt als hieronder, nl. scherpe hoofdpersoon, blurry achtergrond.

Mijn materiaal is: Nikon D50, Sigma 18-200 f/3.5, Sigma 18-50 f/2.8, Nikkor 50mm f/1.8, Speedlight SB 600

Thx!

Check http://www.pixagogo.be/Photos/Albums...-XG-CzJTZ6!UyG
    voor de foto

Re: Party pictures

partyfotografie is lowlight-fotografie met heel veranderlijk licht en niet meteen de meest gemakkelijke vorm van fotografie. Om de sfeer niet weg te hebben zal je ofwel niet mogen flitsen, ofwel je flitstechniek perfect moeten beheersen.

om scherpe gezichten (scherpstellen op ogen) en een blurry achtergrond te bekomen heb je een grote diafragmaopening nodig (klein getal) zodat je scherptediepte (DOF, Depth Of Field) beperkt is. Hiervoor heb je wel lichtsterke lenzen nodig. Liefst f1:2,8 (op hele bereik indien zoom) of lager. Vaak worden hiervoor primes (lenzen die niet kunnen zoomen) gebruikt omdat lichtsterke lenzen hier nog betaalbaar zijn. Het voordeel van de grote lensopening die met de beperkte scherptediepte samen gaat is dat je dit ook nodig hebt als er weinig licht is .. en dit is nu net waar je mee zal vechten: gebrek aan licht:

er zal weinig licht zijn, dus moet je ISO omhoog, maar hou rekening met de beperkingen van je camera, en test uit tot hoeveel iso je kan gaan met aanvaardbare ruis. ISO800 zou je toch minimaal nodig hebben, erboven enkel als de ruis nog meevalt

er zal weinig licht zijn, dus heb je een lage sluitertijd (minder dan 1/60!) nodig, dit vereist een stevige hand of eenbeenstatief om geen bewogen beelden te hebben .. maar het helpt ook als je onderwerp niet te veel beweegt.

er zal weinig licht zijn, dus zal je mogelijks zin hebben om te flitsen. En om dit goed te doen zou je mogelijks best het boek moeten lezen dat je hier kan vinden

Comment

Re: Party pictures

Bedankt alleszins! Ik ga de tips gebruiken...

Comment

Working...
      X