Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Stroedel, dit hangt net zoals ergens anders af van vele faktoren !
oude of moderne kerk ? veel lichtinval of weinig ?
enkel wanneer je wil afwijken van traditionele foto's, zou ik de flits ( liefst externe ) niet gebruiken, in alle andere gevallen wel ! vooral wanneer het gaat om huwelijksfoto's, dan heb je nl de tijd niet om speciale opstellingen / instellingen te doen hé !
Dit weekend foto's van een huwelijk genomen in een kleine donkere kerk.
Omdat ik (en vele andere mensen) nie zo gek zijn op flitsfoto's heb ik alles zonder flits gedaan ,wel met redelijk hoge iso waarden (tussen 800 en 1250). De "ruis" draagt in deze foto's ook bij aan de sfeer,zeker bij zwart -wit foto's. en bij kleurfoto's kan je zonder flits op de foto's ook de rood-roze gloed zien die de weinige zonnstralen binnenbracht via de gekleurde ramen uit vervlogen tijden--> echt sfeervol. Opsteken van de ringen en andere belangrijke momenten kan je best met flits (lage iso) doen om zeker geen onscherpte te verkrijgen.
HEt was echt pikdonker in die kerk (ze waren bouwwerken aan het uitvoeren ) en het enige licht dat brandde was achter het sculptuur .
De belichting was daarmee correct
Je belichtingstijd gaat wel omhoog op een lagere iso waarde, maar je uiteindelijk resultaat zal toch minder ruis bevatten. (niet dat iso 400 niet bruikbaar is natuurlijk);
Comment