Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens omgekeerd (of zoiets)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lens omgekeerd (of zoiets)

Ik heb al een paar keer gelezen dat men spreekt over het "omgekeerd plaatsten van lenzen" (of zoiets) waardoor men macro opnames zou kunnen maken. Is er iemand die mij iets meer kan vertellen hierover? Kan dit met alle lenzen (zijn er bepaalde lenzen die zich daarvoor beter eigenen)
    Wie kan en wil mij eventueel wat verder helpen?
    Heb al de zoekfunktie gebruikt, waarschijnlijk met het verkeerde zoekwoord want het resultaat is altijd : geen gegevens gevonden.

Re: lens omgekeerd (of zoiets)

Hi,

Neem bvb. je 50mm lens ter hand.
    Hou deze met de voorkant naar je oog gericht ZEER dicht bij de monitor van je PC waar je nu naar kijkt.

Als je dicht genoeg nadert zie je de lijntjes van je scherm vergroten met allerlei details die je zo niet kan zien.

Er bestaan omkeerringen waarme je dit kan doen door de lens omgekeerd op een andere te schroeven.

Eerst met 50mm proberen, dan experimenteren.
    Zeer (kost)effectief.

mvg,
    DPaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

Comment

Zou er misschien niemand weten waar je het exacte type schroefdraad kunt vinden voor bvb 52mm , 67 en 77 mm filters , mocht ik dit kunnen vinden dan is zo'n omkeerring draaien helemaal niet zo moeilijk...
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Een tijdje geleden heb ik me op ebay een Canon 50 1.4 lens aangekocht...voor de luttele prijs van 13 Euro....vervolgens 2 cokin ringen gekocht (in mijn geval met verschillende schroefdraad) ... aan elkaar gekleefd met snellijm ... en klaar is kees.
        Ik moet wel zeggen dat het met een macrolens heel wat makkelijker gaat hoor, maar ja....
        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

@Vinstermik
          cokin ringen kan je kopen in het centrum van Genk bij BÖGEMANN

Grt,
          JanMetDePet

Comment

heb er ééntje op Ebay gekocht vanuit china
            een tweezijdige voor mijn 50 mm en een 100 mm lenske

kijk eens

en ga naar zijne winkel

grtz
            D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
            Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
            en ewa flitsspeelgoed

Comment

JanMetDePet zijn 2 Cokin ringen wel sterk genoeg, want als je 58mm neemt en dan het A systeem is dat niet zoveel metaal
              Maar ik zou mits de prijs goed is ook is met P systeem ringen kunnen gaan werken. Maar ik vind het idee wel slim bekeken
              Ik ga er nog is overdenken, want ik heb hier nog een oude 50mm objectief die ik ervoor wou gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
                JanMetDePet zijn 2 Cokin ringen wel sterk genoeg, want als je 58mm neemt en dan het A systeem is dat niet zoveel metaal
                Maar ik zou mits de prijs goed is ook is met P systeem ringen kunnen gaan werken. Maar ik vind het idee wel slim bekeken
                Ik ga er nog is overdenken, want ik heb hier nog een oude 50mm objectief die ik ervoor wou gebruiken.
                2 cokin ringen...dit is zeker sterk genoeg hoor.

Grt,
                JanMetDePet

Comment

Working...
                X