Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe een backdrop van papier te onderhouden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hoe een backdrop van papier te onderhouden?

Ik heb nu 2 rollen, tw wit en zwart. Na 1 shoot zien die qua voetstappen er al niet meer uit ONdanks dat ik de modellen heb gevraagd slippers te dragen en deze voordat ze op het doek stapten weer uit te doen.)

Is dit schoon te maken? vochtig doek of zo? Ik durf er nu nog niet aan te komen.

THnx.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Re: hoe een backdrop van papier te onderhouden?

Het is gewoon papier. Stof kan je er wel afvegen, maar vlekken van vet of vocht zullen er niet meer uitgaan.
    Gewoon het vuile stuk afknippen en verder afrollen.
    Mogelijks kan je het stuk papier op de grond beschermen met een plexi plaat, dit geeft ook nog een spiegelend effect.

Comment

De meeste knippen dit af, maar aangezien je dat als hobby doet zou dat nogal kostelijk worden. Zorgen dat ze er niet met schoenen oplopen is de booschap, tenzij het schoenen zijn die bij de shoot horen natuurlijk, maar die zullen wel zuiver zijn. Voetstappen zijn echter moeilijk te verwijderen, het is ook papier, is niet echt afwasbaar.

Comment

Dag Jorgen,

Ik begin met de schoenen van de modellen te bewerken. Daarvoor kleef ik tape op de zolen van de schoenen. (Van die tape die gebruikt wordt om het glas af te schermen bij schilderwerken.) Uiteraard blijven de schoenen vanaf dan op de set. Hier heb ik zeer goede ervaringen mee. Natuurlijk opletten dat de tape niet zichtbaar wordt voor de camera, en putjes van naaldhakken zijn hier ook niet mee te vermijden.

grt,
        Walt(er)
        https://waltertalboom.be-
        Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

Gewoon afsnijden, dat is de normale werkwijze, papieren achtergronden zijn goedkoop maar die gebruik je op, indien je een canvas gebruik op rol zit je met een zeer slijtvaste achtergrond die je ook kan stofzuigen indien nodig.

Het één tegen over het ander, papier betaal je rond de 60 Euro voor 11 meter en canvas op een buis gaat naar de 400 Euro voor 2.75 X 7 meter.

MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
          X