Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe maak je mooie foto's van baby's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe maak je mooie foto's van baby's

Eergisteren was mijn achternicht geboren, mijn lievelings neef heeft nu dus een dochter. Hij belde me ervoor welke DSLR dat hij moest kopen en nu heeft hij de smaak te pakken En nu ga ik zondag naar hem toe en met mijn camera. Hebben jullie wat tips voor mij, zodat ik hem aanwijzingen kan geven. En natuurlijk dat ik tevreden ben over mijn foto's

Is bv invulflits gebruiken verstandig?
    Mochten jullie voorbeelden hebben, mag je ze ook van mij in dit topic tonen
    Last edited by bezoeker; 20 juli 2006, 13:41.

Re: Hoe maak je mooie foto's van baby's

Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
    Eergisteren was mijn achterneef geboren, mijn lievelings neef heeft nu dus een dochter.
    Zonder oneerbiedwaardig over te komen maar is dat dan geen achternicht

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
      Zonder oneerbiedwaardig over te komen maar is dat dan geen achternicht

Hubert
      Hubert je hebt gelijk
      Ik hoop dat ze m'n model wil worden
      Maar eerst moet ze nog wat groeien en een eigen karakter krijgen.

Comment

Volgens mij zijn hier vaders en moeders op dit forum, maar kan iemand vertellen hoe hij de foto's maakte na de geboorte

Comment

Misschien kan je inspiratie opdoen bij Gill Greenberg.

Deze Amerikaanse kreeg nogal wat reacties op haar serie "End Times"

Hoe kreeg ze de jonge modellen zo ver ?
          't Is eigenlijk heel simpel, geef het kindje een lolly en pak em dan terug af.
          Sommigen beschuldigden haar zelfs van kindermishandeling, maar geef toe het levert unieke beelden op

Comment

Technisch is de uitdaging niet echt groot waarschijnlijk.
            Aangezien dat "wonder" ws wel binnen zal liggen: hoge ISO en groot diafragma, zo ver ben je zelf wel al ws.

Maar qua compositie en ideeen: is dat niet de uitdaging aan fotografie, het zelf zoeken?
            Je moet ZELF iets creeren, niet vragen aan anderen wat en hoe je wil creeeren..

Mijn mening natuurlijk..
            flickr

Comment

Tja,
              Dan kunnen we het forum wel sluiten zeker.
              Whatever...

Ik heb geen ervaring met baby foto's maar van diegene die ik mooi vond, kan ik misschien volgende tips geven.

* Foto's waarbij je het klein zijn/schattig zijn van het kind tov de ouder toont, zijn wel leuk. Vb een kind dat rust in de handpalm/arm van een ouder.

* Ook andere foto's waar je de band tussen ouder en kind toont , zijn striking.

* Ook zachte tonaliteiten binnen de high key manier van werken, zijn heel leuk.
              * Het verwijderen van de kleur en de essentie tonen via z/w

* Ook een diffuus/vaag effect (zij het met een analoge filter of achteraf in PS) lijkt me wel leuk.

Hopelijk heb je er iets aan. Laat de resultaten anders nog eens zien dan.

Comment

kijk eens op de site van Gabriella
                voorheen nogal actief hier

grtz
                D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                en ewa flitsspeelgoed

Comment

zet er een breedhoek op, heb je een baby met super bolle kaakjes :]
                  foto als spiegel of als venster?

Comment

Voor baby's te fotograferen gebruik ik het licht aan de venster en mijn 50mm op F/1.8 zorg voor een effen ondergrond/achtergrond zodat die niet stoort.
                    Probeer uit alle hoeken te fotograferen en draai hem een ( niet op zijn buik he !! ). Maak gebruik van schaduw, wees niet bang om redelijk dicht te gaan, maak portretjes van zeer dicht, stel scherp op de ogen, fotografeer zijn voetjes, leg het handje in papa zijn ruwe handen, enz...
                    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GuRuh
                      Aangezien dat "wonder" ws wel binnen zal liggen: hoge ISO en groot diafragma, zo ver ben je zelf wel al ws.
                      Ja, met de 50mm op f/1.8 en dan op ongeveer een 1/2 meter afstand en dan heb je HET recept voor onscherpe foto's want je hebt dan een DOF van 0,61cm maar zover ben je blijkbaar zelf nog niet Zelfs op een afstand van 1m heb je dan nog een DOF van nog geen 3cm en zul je dus je onderwerp behoorlijk vlak moeten fotograferen wil je wat scherp hebben.

Zorg dus iig voor voldoende omgevingslicht zodat je niet hoeft te flitsen en je met je kitlens of middenrange kunt werken en hou voldoende afstand van je onderwerp (minimaal ongeveer 1m) om wat DOF te creeren. Zelfs f/4 kan nog voor onvoldoende DOF zorgen als je te dicht bij gaat staan of verklein je diafragma minstens naar f/8

Probeer wat dingen uit maar let ook op vervorming bij 50mm of lager. Greetz X.

Comment

De mooiste babyfoto's krijg je met zacht en natuurlijk licht. Niet inflitsen dus, maar een statief gebruiken, de camera op een redelijk diafragma zetten (zo rond 8 tot 11) om toch wat dieptescherpte te krijgen, en de sluitertijd gebruiken die je nodig hebt, ook al is dat bvb een halve seconde of meer. Overdrijf ook niet met de ISO's om ruis te vermijden.

Als er echt te weinig licht is, gebruik dan in ieder geval indirect licht zoals een lamp die op een wit vlak (isomo bvb) of plafond schijnt.
                        Beauty need only be a whisper
                        Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

Comment

Jullie zijn vast benieuwd naar mn resulaten
                          Ik heb ze nog niet, want morgen hebben we pas de afspraak met mn neef
                          Eerder mochten en konden we helaas niet komen omdat het niet zo goed ging met de baby

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
                            ...met mn neef
                            nicht.
                            Fotograferen wat ik zie, zoals ik het zie!
                            And if that doesn't work...there's always Photoshop!
                            Canon EOS400

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HaarOpTenen
                              nicht.
                              Mijn neef heeft een dochter en met deze neef had ik een afspraak
                              De nicht is het onderwerp die we zouden fotograferen, maar het was een huil baby. Allemaal krampjes in de buik dus van onze goede plannen kwam niets terrecht. Heb maar 2 foto's met mn eigen camera en de andere paar foto's met de camera van mn neef. Deze heb ik nog niet.

Ik zal een keer terug moeten

Comment

Working...
                              X