Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tutorial: blur op de huid, USM en daarna het opslaan.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Tutorial: blur op de huid, USM en daarna het opslaan.

    door de in de tutorial uitgelegde laagmasker/layermask toe te passen om de haren, zeker op een witte achtergrond, oorbellen, en handen te doen.
    Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

    Comment


    • #32
      Re: Tutorial: blur op de huid, USM en daarna het opslaan.

      Oorspronkelijk geplaatst door ptah_be
      Hoe behoud je de scherpte in de vingers? Als ik dit probeer zijn deze ook omgeven door een waas.

      Groeten,
      Ptah
      Door met het brusje ze weer terug te poetsen via het masker. Zet je brush wel op een kleine diameter. Alles staat in de tut.
      Succes
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

      Comment


      • #33
        Re: Tutorial: blur op de huid, USM en daarna het opslaan.

        Mooie tut,maar wat ik het meest bewonder,is de manier waarop het is voorgesteld, zelden is een tutorial zo volledig en duidelijk uitgelegd.
        Merci beste MadMac.op naar de volgende...
        Imac en Canon... de max

        Comment


        • #34
          Re: Tutorial: blur op de huid, USM en daarna het opslaan.

          prima uitgewerkt Madmax , dit is zelfs betere en eenvoudigere methode
          dan die in veel hanboeken staat.
          Groeten Leon
          http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
          Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

          Comment


          • #35
            Re: Tutorial: blur op de huid, USM en daarna het opslaan.

            Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
            @dirtyharry: Die Exif is idd een gemis
            Door te kiezen voor "Save As.." blijft de EXIF behouden. Iets wat we graag promoten op BD, daarom kort de stappen hieronder.

            Prachtige tutorial, MadMax!






            In het volgende werkvenster "JPEG Options" kies je een zo hoog mogelijke kwaliteit binnen de 200Kb grens voor publicatie op de BD-forums.

            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #36
              Re: Tutorial: blur op de huid, USM en daarna het opslaan.

              Heb de tutorial met succes toegepast waarvoor dank
              Maar er is toch iets vreemd, bij de tweede poging reageerde het penseel om terug te scherpen niet meer , alles stzzt ok, de juiste laag, op het witte vierkantje geklikt, dekking van penseel....

              Ook zie ik in jou voorbeeld op de aanpassingslaag in het witte rechthoekje de delen verschijnen die je verscherpt ??? Bij mij blijft dat wit

              Comment


              • #37
                Re: Tutorial: blur op de huid, USM en daarna het opslaan.

                Let op dat het masker geselecteerd is als je dat doet. Dus niet de laag op zich maar echt het masker. Gewoon erin klikken met de muis.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #38
                  Re: Tutorial: blur op de huid, USM en daarna het opslaan.

                  Zou het wel leuk vinden indien iederéén die deze tip (thx MM ) heeft geprobeerd eens z'n resultaat voor & na poste...
                  Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                  Comment


                  • #39
                    Re: Tutorial: blur op de huid, USM en daarna het opslaan.

                    Geweldige tutorial,simpel en duidelijk, zo zouden er inderdaad meer moeten zijn!
                    Ik zie in je werkveld in cs2 een lijnverdeling ivan je foto in 3, zowel horizontaal als verticaal, hoe doe je dit? Ik heb mijn hele cs2 ( wel engelsse versie) al uitgeplozen maar ik kan niets vinden.

                    beste groeten,

                    Luc

                    Comment


                    • #40
                      Re: Tutorial: blur op de huid, USM en daarna het opslaan.

                      Oorspronkelijk geplaatst door ObiWan Bekijk bericht
                      Geweldige tutorial,simpel en duidelijk, zo zouden er inderdaad meer moeten zijn!
                      Ik zie in je werkveld in cs2 een lijnverdeling ivan je foto in 3, zowel horizontaal als verticaal, hoe doe je dit? Ik heb mijn hele cs2 ( wel engelsse versie) al uitgeplozen maar ik kan niets vinden.

                      beste groeten,

                      Luc

                      luc, denk dat je op zoek bent naar opties onder "view" keuze "show" en dan "grid"of "smart guides"
                      Leon Loeffen

                      Comment


                      • #41
                        Re: Tutorial: blur op de huid, USM en daarna het opslaan.

                        Zo mag je van mij nog wat Tutorials schrijven !!! Duidelijk, leesbaar( vlaams) en zonder veel omwegen en tussenstappen. Een dozijn van deze tutorials in een boekske en ik koop het direct.
                        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                        Comment


                        • #42
                          Re: Tutorial: blur op de huid, USM en daarna het opslaan.

                          Eindelijk een tut die DUIDELIJK is! Ik ga hem vanavond gelijk proberen
                          Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
                          Sigma 18mm - 125mm

                          Comment


                          • #43
                            Re: Tutorial: blur op de huid, USM en daarna het opslaan.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                            [/IMG]
                            offtopic mss, maar dat vinkje sRGB zet je beter aan hé, anders sla je 'm zonder profiel op

                            oops... ik zie nu wel opeens dat dit een oude topic is, niet dat het uitmaakt.. maarja.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Tutorial: blur op de huid, USM en daarna het opslaan.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
                              offtopic mss, maar dat vinkje sRGB zet je beter aan hé, anders sla je 'm zonder profiel op

                              oops... ik zie nu wel opeens dat dit een oude topic is, niet dat het uitmaakt.. maarja.
                              Dat maakt niet uit Hij is blijkbaar nog steeds populair Hier en daar zijn er wel wat wijzigingen maar dat is bijna nihil.
                              Groetjes, Jörgen
                              www.beautyshoot.nl

                              Comment


                              • #45
                                Re: Tutorial: blur op de huid, USM en daarna het opslaan.

                                Mooie tutorial

                                Ik ik dezelfde techniek toepassen om een achtergrond rustiger te maken?
                                Of doe je dat beter anders?

                                Bijkomende vraag naar afdrukken.
                                Het labo waar ik mijn foto's laat afdrukken aanvaart enkel beelden zonder lagen. Hoe kan je nu de lagen terug samenvoegen tot een enkele laag?


                                Thanks!

                                K
                                I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                                Comment

                                Working...
                                X