Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor sportfoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tips voor sportfoto's

Ik moet vandaag foto's gaan trekken van een voetbalploeg. Ze willen dat iedere speler een actiefoto heeft van zichzelf. Welke instellingen stel je eigenlijk in op je camera? Ik heb altijd dierenfoto's gemaakt en dit is dan toch weer heel iets anders.
    Ik heb een Canon EOS 350D.
    IntoWildlife

Re: Tips voor sportfoto's

Dit hoor eerder thuis in tips en trucs, vandaar de verplaatsing naar hier

het weer is nie optimaal maar probeer je sluitertijd hoog genoeg te houden zodat je niet teveel beweging in armen en benen krijgt.
    Het is de kunst om een voetballer af te drukken net voor hij zijn been gaat uitzwaaien naar de bal toe.

Comment

welke lenzen heb je???
      -=- Light is the key...

Comment

Canon EF28-300mm. F3,5-5,6L IS USM
        IntoWildlife

Comment

ISO wat hoger leggen op een dag als vandaag.
          Probeer af te duwen op moment, dat de speler niet op topsnelheid is.

Ok, positioneer je ook zo dat speler vaak naar je toe lopen.. Langs de zijkanten van de goal, komen de flankaanvallers vaak de lijn afgelopen..

Op m'n site staan enkele foto's van een wedstrijd van vorige week, was wel totaal niet tevreden. Veel foutjes gemaakt en m'n lens kon niet goed mee (avondwedstrijd).

Met je lens geraak je wel ver genoeg..

grtz
          Tevreden Canonist

Comment

Je hebt 3 manieren om scherp te stellen:
            - One-shot AF
            - Al servo AF
            - Al focus AF

Gebruik je Al servo AF voor voetbal omdat hij dat constant blijft scherpstellen als je de ontspanknop half indrukt?
            Wat is de max. sluitertijd die je zou mogen hebben?
            Last edited by Oostham; 27 mei 2006, 12:58.
            IntoWildlife

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oostham
              Canon EF28-300mm. F3,5-5,6L IS USM
              Met zo'n Lens kan het niet mislukken...

Wou dat ik er ook zo eentje in mijn rugzak steken had!

Hoe waren de resultaten?
              "Breng beweging in een stilstaand beeld"

Comment

Je hebt 3 manieren om scherp te stellen:
                - One-shot AF
                - Al servo AF
                - Al focus AF

Gebruik je Al servo AF voor voetbal omdat hij dat constant blijft scherpstellen als je de ontspanknop half indrukt?
                Wat is de max. sluitertijd die je zou mogen hebben?
                Je gebruikt best het programma AV en zet dan de lens helemaal open, kies daar een ISO bij dat je sluitertijd min.± 640 is.Overdag mag dit geen probleem zijn, bij avond wedstrijden ga je in de problemen komen wat betreft snelheid.
                Ik gebruik hiervoor een 300mm f/2.8 en heb het soms nog moeilijk om aan de min snelheid te komen
                Nieuwe website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stilldro
                  Op m'n site staan enkele foto's van een wedstrijd van vorige week, was wel totaal niet tevreden.
                  Zien er goed uit. Wel even melden dat er een probleempje is met uw fotoboek. Op de eerste pagina zijn de links OK maar in volgende, wordt er een andere foto vergroot dan diegene waar je op drukt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neok
                    Met zo'n Lens kan het niet mislukken...

Wou dat ik er ook zo eentje in mijn rugzak steken had!

Hoe waren de resultaten?
                    Ik heb gefotografeerd met diafragma voorkeuze, maar kon nooit de min. sluitentijden van 640 halen. Ik gebruikte ISO 400. Het was wel zeer bewolkt en het regende regelmatig. Verschillende foto's hadden bewegingsonscherpte. Het gros van de sluitertijden zaten tussen 100 - 320. Ik moet een aantal zaterdagen gaan fotograferen, dus hoop ik op beter weer en ga ik zeker de ISO verhogen om korteren sl.tijden te verkrijgen. Toen ik vertrok had ik nog totaal geen idee hoe kort de sl.tijd eigenlijk moest zijn bij actiefoto's, ik heb dit nadien pas gelezen.
                    Hopelijk kan ik volgende week een beter rapport voorleggen!
                    IntoWildlife

Comment

Ik heb gefotografeerd met diafragma voorkeuze, maar kon nooit de min. sluitentijden van 640 halen. Ik gebruikte ISO 400. Het was wel zeer bewolkt en het regende regelmatig. Verschillende foto's hadden bewegingsonscherpte. Het gros van de sluitertijden zaten tussen 100 - 320. Ik moet een aantal zaterdagen gaan fotograferen, dus hoop ik op beter weer en ga ik zeker de ISO verhogen om korteren sl.tijden te verkrijgen. Toen ik vertrok had ik nog totaal geen idee hoe kort de sl.tijd eigenlijk moest zijn bij actiefoto's, ik heb dit nadien pas gelezen.
                      Hopelijk kan ik volgende week een beter rapport voorleggen!
                      Als je hoge ISO waarde gebruikt is het soms nodig om de foto's na te bewerken met een noise programma.Ik gebruik daarvoor Noise Ninja

Mvg
                      Luv
                      Nieuwe website

Comment

Working...
                      X