Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Datum veranderen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Datum veranderen

Is er iemand die weet hoe ik de datum van een foto kan veranderen.
    Bij het veranderen van batterij zag ik dat de datum versprongen was naar 2005, maar er waren al wel wat foto's genomen, nu zou ik die graag veranderen in 2006.
    Ik heb eerst de zoekfunctie gebruikt, maar heb maar een ding gevonden en daar lukt het niet mee.

Re: Datum veranderen

Oorspronkelijk geplaatst door Kelly
    Bij het veranderen van batterij zag ik dat de datum versprongen was naar 2005, maar er waren al wel wat foto's genomen, nu zou ik die graag veranderen in 2006.
    Ik heb eerst de zoekfunctie gebruikt, maar heb maar een ding gevonden en daar lukt het niet mee.
    Eerst zal je moeten duidelijk maken welke datum je wil veranderen:
    - sommige mensen laten hun toestel zo van die digits op de foto zelf zetten, zodat als je foto bekijkt je ergens onderaan of bovenaan de datum ziet. Dit is echt in de grafische informatie verwerkt, en kan je alleen met een grafisch bewerkings programma veranderen ....
    - elke computer file heeft een naam, een "initiële" datum, en "laatst aangepast op.." datum. Om deze aan te passen moet je eerder in file management programma's zoeken.
    - dan zijn er nog verschillende datums die in het EXIF deel van een jpeg of RAW ingevuld worden door het toestel, samen met bvb het merk / model / brandpuntsafstand etc. Om deze gegevens te veranderen moet je op zoek naar een EXIF editor.

Let wel : best eerst enkel uit proberen op een copy van een originele foto

HTH
    ---
    darix
    afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
    D70s

Comment

Darix, bedankt ik ben al op zoek gegaan, maar het is me nog niet gelukt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kelly
        Voor jpeg kan je jpgtime gebruiken, dat heeft redelijk wat mogelijkheden en is redelijk eenvoudig in gebruik.

Comment

Bedankt AlainD

Comment

Sommige software voor het beheer van foto's biedt de mogelijkheid om de Exif/Icpt data van een foto te bewerken, o.a. Idimager kan dit.
            fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
              Sommige software voor het beheer van foto's biedt de mogelijkheid om de Exif/Icpt data van een foto te bewerken, o.a. Idimager kan dit.
              PS. Die heeft ook een 30-dagen-proberen versie .... gewoon eens downloaden en zien of het je ligt. Schijnt vree goe te zijn :-)
              ---
              darix
              afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
              D70s

Comment

Darix, heb ik al eens gedaan, en een tweede keer mag je deze niet proberen.
                Elsan, misschien zal ik die kopen.

Comment

De datum is aangepast met Opanda PowerExif.

Comment

Exifer
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                    X