hier is ie dan,m'n home-made softbox voor op de externe flitser!
let wel op eer je begint:de maten(7cm-4.5cm) zijn gemeten op m'n canon 430EX en zijn dus niet universeel !!!
en let vooral niet op de kwaliteit van de foto's want:
1-'t was een vluggertje!
2-zijn genomen met ingebouwde flits,waar ik nog nooit mee gewerkt heb!
3-zonder m'n softbox!
oké,hier gaan we:
foto 1:dit zijn de malletjes met de maten van de softbox(430ex) die je uit witte karton knipt(elk malletje 2 keer,karton van een schoendoos oid is prima,zolang ie stevig is en aan 1 zijde wit!)
tip: als je langs de plooilijntjes voorzichtig met een scherp mesje een beetje insnijdt gaat het plooien vanzelf!

foto 2 :1 blad calqueerpapier dat met tape op de voorkant wordt bevestigd!

foto 3 : het geheel samenplakken en dan het calqueerpapier erop bevestigen,en je krijgt dit resultaat!
[IMG]ttp://users.telenet.be/mvdigital/softbox/167_6731.JPG[/IMG]
foto 4 :

foto 5 :

foto 6 : op de malletjes op foto 1 zie je kleine hoekjes getekend,deze knip je er gewoon uit en dienen om de softbox met een elastiek op z'n plaats te houden op de flitser!

wat ik wel nog moet doen is het volgende:zwarte duck-tape rond het geheel plakken ter versteviging en voor het uitzicht!(maar ik moet nog in de winkel geraken!
)
zo,ik hoop jullie hiermee een plezier te hebben gedaan en veel knutselplezier!!
let wel op eer je begint:de maten(7cm-4.5cm) zijn gemeten op m'n canon 430EX en zijn dus niet universeel !!!
en let vooral niet op de kwaliteit van de foto's want:
1-'t was een vluggertje!
2-zijn genomen met ingebouwde flits,waar ik nog nooit mee gewerkt heb!

3-zonder m'n softbox!

oké,hier gaan we:
foto 1:dit zijn de malletjes met de maten van de softbox(430ex) die je uit witte karton knipt(elk malletje 2 keer,karton van een schoendoos oid is prima,zolang ie stevig is en aan 1 zijde wit!)
tip: als je langs de plooilijntjes voorzichtig met een scherp mesje een beetje insnijdt gaat het plooien vanzelf!
foto 2 :1 blad calqueerpapier dat met tape op de voorkant wordt bevestigd!
foto 3 : het geheel samenplakken en dan het calqueerpapier erop bevestigen,en je krijgt dit resultaat!
[IMG]ttp://users.telenet.be/mvdigital/softbox/167_6731.JPG[/IMG]
foto 4 :
foto 5 :
foto 6 : op de malletjes op foto 1 zie je kleine hoekjes getekend,deze knip je er gewoon uit en dienen om de softbox met een elastiek op z'n plaats te houden op de flitser!
wat ik wel nog moet doen is het volgende:zwarte duck-tape rond het geheel plakken ter versteviging en voor het uitzicht!(maar ik moet nog in de winkel geraken!

zo,ik hoop jullie hiermee een plezier te hebben gedaan en veel knutselplezier!!

Comment