Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Natuurfotografie woestijn Australië

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Natuurfotografie woestijn Australië

Hoi.

In november ga ik op reis naar de Australische woestijn, alwaar ik natuurfoto's zou willen nemen van fauna en flora.

Zijn er mensen die ervaring hebben met fotografie in de woestijn, en me trucs en tips kunnen meegeven ?

Thanks.
    K.
    Canon 30D + Canon EF 50 f1.8 + Canon EF-S 17-85mm IS f4-5.6 + Canon EF 70-300mm IS f4-5.6 + Canon EF-S 60mm f2.8

Re: Natuurfotografie woestijn Australië

In ieder geval een groothoek en polarisatiefilters meenemen. Dan kun je prachtige landscahpsfoto's maken. Misschien ook wel grijsfilters om met een groot diafragma te kunnen werken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

zak meenemen om de lenzen in te verwisselen
      [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
        In ieder geval een groothoek en polarisatiefilters meenemen. Dan kun je prachtige landscahpsfoto's maken. Misschien ook wel grijsfilters om met een groot diafragma te kunnen werken.
        Het is al een tijdje geleden dat ik nog met fotografie bezig was...

Kan je me wat meer info geven omtrent wat groothoek is ?
        Is 18mm groothoek ?

Wat voor filters heb ik nodig ? Hoe helpt een grijsfilter me om meer diafragma te halen ?

Thanks.
        Canon 30D + Canon EF 50 f1.8 + Canon EF-S 17-85mm IS f4-5.6 + Canon EF 70-300mm IS f4-5.6 + Canon EF-S 60mm f2.8

Comment

18 mm is na mijn idee tog wel een groothoek?!
          Een grijsfilter houd licht tegen, wat in de woestijn in overvloet is.
          dan kun je dus als effect hebben dat je foto,s moet maken op iso 100 en een sluiter van 1/500
          en dat is niet altijd gewenst.
          Canon EOS 1D Mark III | 70-200 2.8 | 1.4 & 2x converter | 24-70 2.8 | www.sport-picture.nl

Comment

Working...
          X