Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kader, slagschaduw.....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kader, slagschaduw.....

Hallo,

Hoe kan ik in ps (cs2) kaders,©, jaar, naam,omlijning, slagschaduw opslaan zodat ik niet steeds opnieuw moet beginnen.

Mvg
    Luc
    Nieuwe website

Re: Kader, slagschaduw.....

In lagen werken en bewaren in .psd-formaat. Ik toon even een voorbeeld...

De onderste laag is de grijze ondergrond (nu eventjes omlijnt met een wit lijntje, om het verschil met de identieke ondergrond van het forum te tonen). Het kleur van het BD-grijs is RGB 226, 226, 226 of een zwartwaarde van 5% (maar dat laatste weet ik niet meer zeker).

Een tweede laag betreft het witte vlak, dat de witte boord van mijn post zal uitmaken. Deze laag krijgt een lichte schaduw.

Een derde laag is de 'fotolaag'. Voorlopig is die oranje. Als ik later dit basisdocument open, selecteer ik gewoon de derde laag, en "command-klik" (apple) op de laag. Zo krijg ik een selectiekader rond mijn oranje vlak. Daar copy/paste ik dan mijn bewuste foto in. Met het transform menu verklein en verschuif ik de foto binnen de selectie tot ie volgens mij goed staat.

Een aantal volgende lagen bevatten mijn logo en de begeleidende tekst. De laag met de tekst blijft een aparte laag, zodat ik telkens de basistekst per document kan aanpassen.

Als alles in orde is, kan ik het psd-document omzetten naar een gecomprimeerde jpg om op het internet te plaatsen...
    Eenmaal deze werkwijze gewoon, gaat het zeer vlug...

Ik hoop dat het iets verstaanbaar is, want 't is niet eenvoudig om dit uitgelegd te krijgen...
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
      In lagen werken en bewaren in .psd-formaat. Ik toon even een voorbeeld...

De onderste laag is de grijze ondergrond (nu eventjes omlijnt met een wit lijntje, om het verschil met de identieke ondergrond van het forum te tonen). Het kleur van het BD-grijs is RGB 226, 226, 226 of een zwartwaarde van 5% (maar dat laatste weet ik niet meer zeker).

Een tweede laag betreft het witte vlak, dat de witte boord van mijn post zal uitmaken. Deze laag krijgt een lichte schaduw.

Een derde laag is de 'fotolaag'. Voorlopig is die oranje. Als ik later dit basisdocument open, selecteer ik gewoon de derde laag, en "command-klik" (apple) op de laag. Zo krijg ik een selectiekader rond mijn oranje vlak. Daar copy/paste ik dan mijn bewuste foto in. Met het transform menu verklein en verschuif ik de foto binnen de selectie tot ie volgens mij goed staat.

Een aantal volgende lagen bevatten mijn logo en de begeleidende tekst. De laag met de tekst blijft een aparte laag, zodat ik telkens de basistekst per document kan aanpassen.

Als alles in orde is, kan ik het psd-document omzetten naar een gecomprimeerde jpg om op het internet te plaatsen...
      Eenmaal deze werkwijze gewoon, gaat het zeer vlug...

Ik hoop dat het iets verstaanbaar is, want 't is niet eenvoudig om dit uitgelegd te krijgen...
      Greetz, Kariboe

Bedankt

Mvg
      Luc
      Nieuwe website

Comment

je kan ook alles in een action stoppen... dan hoef je maar op play te drukken en er verschijnt een kadertje rond je foto, met al dan niet slagschaduwtje, en tekstje ... maar word uitgebreid om dat allemaal uit te leggen dus ik zou zeggen, eens in de help bekijken hoe je een action opneemt
        Canon Eos 40D + 70-200 f2.8 + 24-70 f2.8 + 50mm 1.8 + 18-55 + 28-90 + 75-300 USM III + Speedlite 420EX
        http://www.inframe.be

Comment

http://www.rogercavanagh.com/ en doorklikken op "Variations"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Olli4
            je kan ook alles in een action stoppen... dan hoef je maar op play te drukken en er verschijnt een kadertje rond je foto, met al dan niet slagschaduwtje, en tekstje ... maar word uitgebreid om dat allemaal uit te leggen dus ik zou zeggen, eens in de help bekijken hoe je een action opneemt
            Tja, ik heb het gevonden, eerst opnemen en daarna steeds afspelen...

Mvg
            Luc

@HVR, bedankt, ik ga alvast de link bijhouden voor in de toekomst
            Nieuwe website

Comment

Working...
            X