Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto op fuiven, Pink-party foto's maken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto op fuiven, Pink-party foto's maken

Beste

Kan iemand mij een idee geven, hoe ik op een 'roze party' in een fuifhall het beste de roze effecten op beeld kan vastleggen?

De special effects zullen in roze zijn, de mensen zullen in roze verkleed zijn. Als ik flits zal roze eerder wit uitkomen. Bouncen kan ik moeilijk doen wegens geen reflectiemogelijkheid (zoals plafond ofzo).

Iemand ideetjes hoe ik dat roze effect kan versterken ? Tips kwa lensfilters, montage blaadjes voor de externe flits (kan je leuke effectjes bereiken), etc
    Een geel plakkertje voor de flits houden geeft nl. ook een leuk effect ;-)

Merci
    ---------------------------------------------
    Nikon D750 + wat glasservies

Re: Foto op fuiven, Pink-party foto's maken

een testfoto maken met een kleurenkaart waar "echt zwart" en "echt wit" en "grijs" op staat + de basiskleuren (jobo, gretag mc beth etc), en dan een curve maken die een juiste kleurweergave geeft. die curve saven en toepassen op je hele batch.

als de special effects van de belichting komen, moet je id met hoge iso, klein diafrage en lange sluitertijd werken om de "couleur locale" te behouden

Comment

haha... smoetje... ik was er ook bij op de bisou sucre . Wanneer komen de foto's online ?
      | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
      100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

Comment

ergens een stukje roze plastiek zoeken en dat voor je flits kleven misschien
        Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jupilleke
          ergens een stukje roze plastiek zoeken en dat voor je flits kleven misschien
          Ik denk dat het een goede oplossing is, om aan dat kleurtje te komen ga naar een theater en vraag of ze geen roze kleur filters hebben
          Hier zijn een paar nummers van kleuren :
          Lee 148 Bright rose
          Lee 332 Special rose
          Rosco 107 Light rose
          Rosco 110 Middle rose
          Nikon materiaal

Comment

ik vrees dat een roze filter voor je flits net het omgekeerde effect zal hebben .. tenzij je je WB kan meten zonder de flits, en die waarde dan gebruiken op je hele reeks

Comment

Working...
            X