Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's op café nemen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's op café nemen

Ik wil met mijn Canon 10d vanavond foto's nemen op café. Ikzelf met twee van mijn beste vrienden komen er samen om gezellig een spelletje te spelen. Deze ruimte is vrij groot, gewone binnenbelichting en er is altijd kan op rook in de lucht (sigaretten).

Welke instellingen gebruik dan het best om modellen te fotograferen volgens jullie inzicht?

Re: Foto's op café nemen

ik zou kiezen voor een grote diafragmaopening, lange sluitertijd en een weinig bijflitsen (niet teveel flitslicht om geen sfeer te verliezen)

een typische setting kan de volgende zijn:

vaste hand of monopod
    prime lens van 20 mm of een 28-75 zoom (tele zal moeilijk stabiel te houden zijn, met dergelijke sluitertijden)
    sluitertijd 1/30
    diafragma 1:2,8
    ISO 800 of hoger als je camera daar mee om kan
    flits manueel 1/32 tot 1/128 naargelang aanwezige licht. Flitsen op tweede gordijn of slow synchro

Comment

Re: Foto's op café nemen

Rook en flitsen gaat niet goed samen, dat heb ik vandaag (donderdag, want tegen dat ik dit gepost heb zal het net vrijdag zijn ) nog gemerkt op een modeshow. Zeker als er een roker tussen de camera en het onderwerp zit, krijg je dit effect :

Ik heb daar maar enkele foto's gemaakt met de flitser, als test, en daarna heb ik die terug in de fototas gestopt. De rest van de foto's is dan op iso 800 en 1600 gemaakt, waarbij ik meestal maar een sluitertijd van 1/15 tot maximum 1/60 haalde.
      Je zal dus de hogere iso-waardes moeten opzoeken, en als je toch door de rook wil flitsen, dan zal je de contrasten achteraf wat moeten verhogen. Zorg er ook voor dat er geen roker vlak voor je zit, want dan krijg je dit speciale effect .

(Off-Topic:
      Op de vorige modeshow die ik fotografeerde mocht er niet gerookt worden, en kreeg ik als "fotograaf " een mooi plaatsje aan het einde van de catwalk . Nu hadden ze overal tafels tegen de catwalk gezet, en moest ik de hele avond op een stoel staan om foto's te kunnen maken zonder dat iedereen begon te zagen dat ik in de weg stond .)
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Working...
      X