Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Godox flitser draadloze werking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Godox flitser draadloze werking

    Beste,

    Ik volg nu extra cursus om te flitsen. Ik had al een godox 860III 2de hands gekocht.

    Voor de lessen heb ik ook een zender nodig, maar als ik het goed op heb dan kan ik ook 2de flits kopen en dan met 1 van de 2 flitsen zenden. Klopt dit?

    Wat zijn de nadelen hiervan?
    Zijn de functie hiervan beperkter?

    Mvg,

  • #2
    Dat kan zo werken al is het met een zendertje van ongeveer 80 Euro veel eenvoudiger, zowel voor 1 als voor meerdere losse flitsers ...
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      Dat kan zo werken al is het met een zendertje van ongeveer 80 Euro veel eenvoudiger, zowel voor 1 als voor meerdere losse flitsers ...
      Wat is het nadeel van te werken via flits als verzender?

      Comment


      • #4
        Instellen op een flits is niet erg handig.
        Mijn ervaren is dat je stukken beter af bent met een losse zender.
        Ik moet er wel bij zeggen. Het is wat mij persoonlijk het beste uitkomt in beautyfotografie.
        Er zijn bij mijn weten 3 types losse zenders bij Godox.
        Ze zijn allen erg interessant alhoewel ik in de praktijk het meeste de XT2 zender gebruik.

        Comment


        • #5
          Met een losse zender kan je ook alle flitsen los van de camera gebruiken, wat een betere lichtvervuiling geeft. Ik werk al heel lang met Godox en hun draadloos systeem is erg goed.
          Ook tijdens vele workshops van Belgiumdigital gebruik in nog steeds de reportageflitsers van Godox met zender en die doen het keer op keer feilloos.
          Een zender is dus sterk aan te raden.

          Jaja

          Verstuurd vanaf mijn SM-X200 met Tapatalk

          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
            Met een losse zender kan je ook alle flitsen los van de camera gebruiken, wat een betere lichtvervuiling geeft. Ik werk al heel lang met Godox en hun draadloos systeem is erg goed.
            Ook tijdens vele workshops van Belgiumdigital gebruik in nog steeds de reportageflitsers van Godox met zender en die doen het keer op keer feilloos.
            Een zender is dus sterk aan te raden.

            Jaja

            Verstuurd vanaf mijn SM-X200 met Tapatalk
            Ja maar ik heb nu een godox 860III daarmee kan ik toch een andere flitser aansturen?
            ​​​​of heb ik dat verkeerd op?

            Is het dan niet interessanter om een 2de flitser te kopen in plaats van zender?

            Comment


            • #7
              Beste Nairo,

              Je kan met de 860II inderdaad een andere flitser aansturen, maar die 860 moet ook van ergens een signaal krijgen. Nu krijgt hij dat van de camera zelf, maar dat is niet altijd even mooi, flitslicht vanop de camera. Vaak veel te hard met veel schaduwen.
              Als je geen zender gebruikt dient 1 flitser steeds op de camera te staan, en dat is vaak niet zo optimaal voor de belichtingsspreiding.
              Een zender van Godox heb je al vanaf € 60,00 en is compatibel met zowat alle Godox flitsen die op dezelfde frequentie werken (nu is dat meestal 2,44 GHz - wel op letten).
              Op termijn zou ik echt voor een zender gaan hoor, maakt een heel groot verschil en is uiteindelijk veel makkelijker in te stellen dan de zender op de flits zelf.
              Met de zender stel je dan alle flitsen (afzonderlijk) in vanaf je zender en hoef je niet steeds de flitsen zelf in te stellen.

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Met alleen een 2e flitser moet je sturende flitser waarschijnlijk op je toestel staan ? Als dat zo is kan je maar beter voor een zendertje gaan zoals xt2 !
                Je koopt u voor weinig geld een stuk vrijheid.
                zelfs als je dan met 1 flitser werkt los van je apparaat dan kan je die gewoon via dat zendertje aansturen.
                Maar als je ergens een cursus volgt zouden ze u dat allemaal haarfijn moeten kunnen uitkeggen ?
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  Met alleen een 2e flitser moet je sturende flitser waarschijnlijk op je toestel staan ? Als dat zo is kan je maar beter voor een zendertje gaan zoals xt2 !
                  Je koopt u voor weinig geld een stuk vrijheid.
                  zelfs als je dan met 1 flitser werkt los van je apparaat dan kan je die gewoon via dat zendertje aansturen.
                  Maar als je ergens een cursus volgt zouden ze u dat allemaal haarfijn moeten kunnen uitkeggen ?
                  Tuurlijk wordt het uitgelegd, ik denk gewoon anders.

                  Heeft de x2t voordelen/nadelen tegenover de pro? (Behalve scherm)

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb een tijd geleden ergens gelezen dat de nieuwe xt2 zeer handig is, de pro was wat moeilijker te regelen ...

                    over XT2 kan je hier al een en ander zien : https://www.youtube.com/watch?v=d_m5RR2mJQI

                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Ondertussen zie ik dit hier bij foto Coudenys


                      mogelijkheden zat ...
                      ik ga mij dat ding bestellen.
                      Je moet altijd goed opletten dat je een transmitter bestelt voor jouw merk van fototoestel

                      Je zou als 2e flitser de minder krachtige TT350 kunnen overwegen, kost minder, verbruikt minder en heeft ook al mogelijkheden zat
                      (en past ook beter in mijn fototas ... )
                      Jammer dat voor mij Coudenys een beetje ver is.
                      Die mensen hebben een eerder beperkt assortiment maar ze kennen het materiaal dan ook door-en-door
                      wat bij de meeste rozenschuivers het geval niet is
                      Last edited by Frakske; 5 oktober 2023, 18:06.
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Sinds kort heb ik een Godox flitser aangeschaft met de Godox X PRO II transmitter. Deze heeft een groot display en is superhandig in gebruik.

                        Op jouw vraag flits of transmitter, zeker weten transmitter.

                        Last edited by Rudy M.; 8 oktober 2023, 08:22.
                        Rudy,

                        Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                        Comment


                        • #13
                          Ondertussen de x2t gekocht, er content van. Bedient zich eenvoudiger dan flits (dat verticaal draaiwiel is toch niet zo handig)

                          Comment

                          Working...
                          X