Ik vraag het voor een vriend.
Op mijn aanbevelen heeft hij Godox AD200 aangekocht. Hij was op zoek naar iets met een tussenin vermogen en veel waarde voor zijn geld.
Maar gisteren komt hij bij mij aankloppen dat er toch iets schort met zijn aankoop.
Daarom leg ik het jullie even voor zodat we er allemaal van kunnen leren.
Situering:
Godox AD200 (niet model Pro) met Pro trigger voor Nikon.
Camera Nikon Z7 mark 2 met 85mm 1.8 lens.
Probleem:
Op de trigger kan hij geen full power meer instellen in manuele mode.
Verder dan 1/4 als maximale power komt hij niet.
Alle andere waarden zijn wel instelbaar.
Instellen op de flits zelf lukt wel voor de hogere waarden tot en met full power 1/1.
En nu aan jullie om mee te denken....
Zelf dacht ik aan de instellingen zoals HSS of TTL die mogelijks niet zouden toelaten een hoge power in te stellen.
Sounds reasonable?
Een moeilijkheid is dat we bij ons ontmoeten hij de spullen niet bij zich had. Ik kon dus ook niet kijken naar andere instellingen op camera of trigger en flits.
En hij is ook nog nieuw met zowel camera als flits (en trigger).
Wat zou ik hem kunnen aanbevelen eens na te zien?
Op mijn aanbevelen heeft hij Godox AD200 aangekocht. Hij was op zoek naar iets met een tussenin vermogen en veel waarde voor zijn geld.
Maar gisteren komt hij bij mij aankloppen dat er toch iets schort met zijn aankoop.
Daarom leg ik het jullie even voor zodat we er allemaal van kunnen leren.
Situering:
Godox AD200 (niet model Pro) met Pro trigger voor Nikon.
Camera Nikon Z7 mark 2 met 85mm 1.8 lens.
Probleem:
Op de trigger kan hij geen full power meer instellen in manuele mode.
Verder dan 1/4 als maximale power komt hij niet.
Alle andere waarden zijn wel instelbaar.
Instellen op de flits zelf lukt wel voor de hogere waarden tot en met full power 1/1.
En nu aan jullie om mee te denken....
Zelf dacht ik aan de instellingen zoals HSS of TTL die mogelijks niet zouden toelaten een hoge power in te stellen.
Sounds reasonable?
Een moeilijkheid is dat we bij ons ontmoeten hij de spullen niet bij zich had. Ik kon dus ook niet kijken naar andere instellingen op camera of trigger en flits.
En hij is ook nog nieuw met zowel camera als flits (en trigger).
Wat zou ik hem kunnen aanbevelen eens na te zien?
Comment