Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale fotografie met Cockin filters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Digitale fotografie met Cockin filters

    Leerrijke informatie waar ik zeker en vast rekening mee zal houden en ook iets mee ga doen. Bedankt daarvoor, Rudy en Xafke.

    Zo heb ik samen met mijn echtgenoot al een poging ondernomen om een foto te bewerken in Lightroom en in Photoshop. Hiermee zijn onze zenuwen duidelijk op de proef gesteld. We bakten er niets van. Dan even naar YouTube gekeken hoe het werkt. Alles minutieus opgeschreven van de handelingen en de iconen die werden uitgevoerd in die lessenreeks. Bleek er een icoontje niet vindbaar op onze photoshop. Tja...alles naar de haaien.

    Na een dag en daaropvolgende nacht met nog een voormiddag erbij, te hebben geoefend, uiteindelijk maar gebeld naar een boekhandel. Nu hopen dat het boek 'Lightroom 4' overeenstemt met onze lightroom en dat we daaruit wat kunnen leren. Om jullie een voorbeeld te geven. Het vroegere stereffect van Cockin bv. dat je kon bekomen bij kaarslicht of lampen, konden wij dus nergens vinden in Lightroom Photoshop. Om een lang verhaal kort te maken, moet ik zeker al geen poging wagen om kleine schaduweffecten weg te werken van flitslicht op een muur bij een portretopname. Ik had dus ook geen mogelijkheid om mijn kleinkind meer voorwaarts te plaatsen. Mijn gedacht moet je toch kaas gegeten hebben van beeldbewerking en verwerking met Lightroom Photoshop.

    Het boek Piet Van Den Eynde ivm Lightroom is niet meer in druk en ook niet meer te bekomen. Dit even ter info. Ik heb ook op YouTube bekeken hoe Photoshop Ellements werkt. Misschien is het een gedacht, maar het lijkt precies iets eenvoudiger te werken voor een beginneling.

    Laat me ook duidelijk zijn dat ik als nieuwkomer hier op het forum al goede informatie heb gekregen op mijn eerste vraag in dit topic. Ik steek dan ook niet onder stoelen of banken dat ik mij hier als betalend lid ga aansluiten.

    Comment


    • #17
      Re: Digitale fotografie met Cockin filters

      Is zoals leren rijden met de fiets.
      Het is niet oneerbiedig bedoelt maar ik zie ook dat je best eerst nog met steunwieltjes rijd.
      Wat ik bedoel: Hou het simpel om te starten.

      Je doel is verbetering te brengen, begin met eenvoudige technieken.

      Wat ik zou aanbevelen:
      Ligthroom
      - leer wat spelen met exposure, blacks, fill, contrast, saturatie, witballans, opscherpen en je fotos zijn al stukken beter.

      Open je werk dan in Photoshop:
      - leer werken met heal, dodge en burn en je fotos zijn al weer stukken beter.

      Oefen daar goed op en binnen een paar maand ben je klaar voor een stapje hoger.
      Niet teveel hooi op de vork nemen in 1 keer. Vergeet niet dat werken met photoshop eigenlijk al een beroep op zich is e! Dat leer je niet op 1 dag.

      PS: we waren gestart met het hergebruik van Cokin filters en nu zit je met honderden euros kosten en zorgen
      Maar je hebt een bezigheid tot ver voorbij je pensioen
      Last edited by xafke; 21 juni 2015, 23:39.

      Comment


      • #18
        Re: Digitale fotografie met Cockin filters

        Je hebt wel gelijk. Eerst kruipen, dan gaan, en dan lopen. Ondertussen heb ik via Google een site kunnen aantreffen ivm gratis cursus Lightroom en Photoshop. En de stereffecten heb ik kunnen maken in Photo Scape. Het zal een eenvoudig programma zijn anders zou ik daar ook al geflest zijn. Die stereffecten kan je dan zelf nog bepalen in het aantal, de lengte enzo meer. Al een fijn begin...

        Ondertussen heb ik ook al de linken bekeken die Rudy kenbaar maakte. Aartselaar is dus dicht bij huis en ga er deze week toch eens langs. En euh...voor mijn echtgenoot is het alle dagen Kerstmis. Maar elke hobby kost geld. Je kan beter meteen iets fatsoenlijk aanschaffen. Anders begin ik nadien toch maar te jammeren en te mekkeren. We zijn inderdaad gestart met het hergebruik van Cockin filters.

        Maar ik heb toch al m'n stereffecten kunnen bekomen in het digitale tijdperk.

        Best dat ik maar wegblijf van onderstaande lessen waarvan ik alles noteerde en zelf eens een poging waagde.

        Download the files to follow along this tutorial : https://www.photoserge.com/offers/tDd2po8sIn this new episode I show you how to remove elements with Snaph...


        Maar toegegeven, prachtig indien je met Lightroom en photoshop weg kan komen en welk resultaat men ermee kan behalen.

        Comment


        • #19
          Re: Digitale fotografie met Cockin filters

          Oorspronkelijk geplaatst door Diane 2 Bekijk bericht
          Maar ik heb toch al m'n stereffecten kunnen bekomen in het digitale tijdperk.
          Is eigenlijk niet zo moeilijk om bij de opname al te verkrijgen (gewoon een klein diafragma gebruiken, f16 of zo).
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment

          Working...
          X