Hey,
Ik heb de opdracht gekregen om enkele awards te fotograferen.
Je kent het wel, van die glazen of kristalle dingen met een text in gegraveerd.
Heb wat zitten knoeien met verschillende licht setups, maar ben er niet 100% in thuis, dus alle hulp is welkom!
Het gaat om tamelijk vlakke objecten, met af en toe een afgerond of afgeslepen randje
Ik worstel vooral met de reflecties en het duidelijk zichtbaar maken van de (lichtjes witte) gegraveerde tekst.
Ben op internet gaan zoeken en vind ook niet metteen wat ik in gedachte had, nl, mooi leesbaar, geen storende reflecties (op de randen mag eventueel wel een accentje om het wat diepte te geven, op een heldere egale witte achtergrond.
Meestal vind ik ze op zwarte achtergrond (maakt het makelijker?) voorbeeld
Of bv zo iets: voorbeeld Hier is de reflectie nogal raar? Lijkt ergens op te staan ofzo? Wel duidelijk leesbaar.
De klant wil liefst een foto met een egale witte achtergrond. Zou dit lukken? Een gravuur is wit + witte achtergrond ... no go?
Eventueel achtergrond niet of amper belichten?
Aangezien de stoftboxen tamelijk groot zijn zou ik best met de speedlights werken denk ik? Eventueel met een difuser (diy, gewoon papier?) er voor en zijdelings belichten langs beide kanten?
Is belichten langst achter (door een witte fototafel, laat licht door) geen optie?
Heb volgend materiaal ter beschikking naast m'n camera en enkele lenzen.
2 speedlights
2 grote softboxen (en twee studioflitsen dus)
1 grote witte fototafel (voorbeeld, kan hier doorflitsen)
Alle tips zijn welkom (waar lichten te plaatsen, etc...)
Alvast bedankt!
Groeten
Ik heb de opdracht gekregen om enkele awards te fotograferen.
Je kent het wel, van die glazen of kristalle dingen met een text in gegraveerd.
Heb wat zitten knoeien met verschillende licht setups, maar ben er niet 100% in thuis, dus alle hulp is welkom!
Het gaat om tamelijk vlakke objecten, met af en toe een afgerond of afgeslepen randje
Ik worstel vooral met de reflecties en het duidelijk zichtbaar maken van de (lichtjes witte) gegraveerde tekst.
Ben op internet gaan zoeken en vind ook niet metteen wat ik in gedachte had, nl, mooi leesbaar, geen storende reflecties (op de randen mag eventueel wel een accentje om het wat diepte te geven, op een heldere egale witte achtergrond.
Meestal vind ik ze op zwarte achtergrond (maakt het makelijker?) voorbeeld
Of bv zo iets: voorbeeld Hier is de reflectie nogal raar? Lijkt ergens op te staan ofzo? Wel duidelijk leesbaar.
De klant wil liefst een foto met een egale witte achtergrond. Zou dit lukken? Een gravuur is wit + witte achtergrond ... no go?
Eventueel achtergrond niet of amper belichten?
Aangezien de stoftboxen tamelijk groot zijn zou ik best met de speedlights werken denk ik? Eventueel met een difuser (diy, gewoon papier?) er voor en zijdelings belichten langs beide kanten?
Is belichten langst achter (door een witte fototafel, laat licht door) geen optie?
Heb volgend materiaal ter beschikking naast m'n camera en enkele lenzen.
2 speedlights
2 grote softboxen (en twee studioflitsen dus)
1 grote witte fototafel (voorbeeld, kan hier doorflitsen)
Alle tips zijn welkom (waar lichten te plaatsen, etc...)
Alvast bedankt!
Groeten
Comment